Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Recenzje Star Wars Squadrons – całkiem udany współczesny X-Wing

Bartosz Woldański | 01-10-2020 16:15 |

Recenzje Star Wars Squadrons – całkiem udany współczesny X-WingJuż jutro odbędzie się oficjalna premiera gry Star Wars Squadrons. Fani takich symulatorów kosmicznych jak Star Wars: X-Wing czy TIE Fighter długo czekali na współczesną produkcję, która choć trochę zbliży się do poziomu jakości tych kultowych pozycji. Od siedmiu lat licencja na gwiezdnowojenne gry jest w rękach firmy Electronic Arts, ale do tej pory otrzymaliśmy jednie dwie, rozczarowujące pod różnymi względami odsłony Star Wars Battlefront i nieźle przyjętego Star Wars Jedi: Fallen Order. Ten ostatni tytuł przypomniał EA, że warto jeszcze robić gry przeznaczone dla pojedynczego gracza. Bez baw – Star Wars Squadrons oferuje nie tylko wieloosobową rozgrywkę, ale także niemal 10-godzinną kampanię fabularną. Jakie oceny w recenzjach zbiera Star Wars Squadrons?

Star Wars Squadrons otrzymuje bardzo solidne recenzje, zbierając głównie oceny rzędu 8/10. Gra okazała się według krytyków godnym duchowym spadkobiercą serii Star Wars: X-Wing i TIE Fighter. 

Recenzje Star Wars Squadrons – całkiem udany współczesny X-Wing [1]

Pod względem budżetu i skali Star Wars Squadrons jest najmniejszą produkcją z dotychczas wydanych przez „Elektroników”, co odbija się trochę na jej zawartości, ale według niektórych recenzji – najlepszą. Krytycy doceniają wymagające walki (5 vs 5 graczy) w przestrzeni kosmicznej, które jednak niekiedy potrafią być nieco za długie, i udany powrót do korzeni, tj. do zapomnianych nieco serii Star Wars: X-Wing i TIE Fighter. Jak zauważają niektórzy recenzenci, grze brakuje nieco, cytując, „epickości” i przydałyby się starcia z większą liczbą użytkowników (20 lub więcej). Niemniej jednak według ocen, których średnia wynosi w chwili pisania wiadomości 81% na Metacritic (wersja PC) i 80% na Opencritic, jest to powrót jak najbardziej udany. 

Kampania fabularna jest czymś więcej niż zapychaczem i opowiedziana historia, która rozgrywa się po wydarzeniach z Powrotu Jedi, jest przyzwoita, chociaż nie da się ukryć, że jest jedynie wstępem do rozgrywek sieciowych. Te opierają się przede wszystkim na wykonywaniu celów i dostarczają sporo frajdy. Wbrew pozorom Star Wars Squadrons ma dość wysoki próg wejścia – nie jest to prosta strzelanka rodem z potyczek w kosmosie ze Star Wars Battlefront II. Tak na dobrą sprawę brakuje w niej więcej trybów sieciowych (są tylko dwa) i map (tych jest sześć). Wszystkich, którzy spodziewali się powtórki z premiery Star Wars Battlefront II, informujemy, że EA wyciągnęło wnioski i w omawianej grze nie ma żadnych mikropłatności. Warto wspomnieć także, że gra oferuje na PC i PS4 obsługę okularów wirtualnej rzeczywistości i w trybie VR błyszczy, zwłaszcza że całą akcję obserwujemy wyłącznie z kokpitu, co robi ponoć wrażenie. Przypominamy, że premiera Star Wars Squadrons odbędzie się 2 października tego roku na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Gra została wyceniona niżej niż tytuły AAA (179,90 zł). 

Recenzje Star Wars Squadrons – całkiem udany współczesny X-Wing [2]Recenzje Star Wars Squadrons – całkiem udany współczesny X-Wing [3]Recenzje Star Wars Squadrons – całkiem udany współczesny X-Wing [4]

Źródło: Metacritic, OpenCritic
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 39

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.