Raytracing od AMD? Tak, jeżeli słabsze GPU sobie z nim poradzą
Na początku tego miesiąca Lisa Su, CEO AMD zdradziła, że firma wciąż pracuje nad tym, aby stać się konkurencyjnym także w segmencie highendowych kart konsumenckich. Wielu z nas pomyślało wówczas dość naturalnie o zaimplementowanie w karty graficzne marki AMD obsługi technologii, którą póki co szafuje jedynie konkurencja pod postacią firmy NVIDIA. Dziś David Wand z Radeon Technologies Group przyznaje, że AMD prędzej czy później odpowie na DirectX Raytracing, jednak zdaje sobie sprawę z tego, że tak długo jak technologii tej nie będą obsługiwały także lowendowe procesory graficzne, także deweloperzy niechętnie produkować będą gry pod DXR. Jaki z tego wniosek? AMD nie wdroży Raytracingu do swoich kart na zasadzie Zielonych. DXR ma być we wszystkich kartach, albo wcale. No i potrzeba do tego więcej gier z DXR. I błędne koło się zamyka.
W wywiadzie dla serwisu 4Gamer David Wang, wiceprezes AMD ds. Technologii ujawnił, że Czerwoni nie będą implementować DXR w GPU, dopóki nie będzie to możliwe także dla tańszych układów.
AMD obiecuje highendowe GPU, które będą konkurowały z RTX
Może i NVIDIA rządzi dziś rynkiem kart graficznych, które obsługują technologię DirectX Raytracing, ale wszyscy wiemy, że robi to przy pomocy zaledwie (aż?) trzech układów pracujących na architekturze Turinga. Mowa naturalnie o GeForce RTX 2080 Ti, RTX 2080 oraz RTX 2070. Prawda jest jednak taka, że na rynku nie ma jeszcze gier proponujących rozwiązania Raytracingu, a już na pewno nie w taki sposób, który motywowałby potencjalnych nabywców do kupienia nie najtańszych przecież układów RTX.
AMD Radeon RX 590 otrzyma 12 nm układ graficzny
W związku z powyższym David Wand z Radeon Technologies Group obawia się, że najbliższa przyszłość to wciąż zbyt mało produkcji growych, które proponowałyby Raytracing, stąd nie ma potrzeby przepychanek z produkcją wyłącznie kart highendowych na podobieństwo Zielonych. Innymi słowy, kiedy na horyzoncie pokaże się więcej tytułów oferujących Raytracing AMD zadba, by technologię tą obsługiwały wszystkie ich karty, ze wszystkich półek cenowych, a nie tylko, jak w przypadku NVIDII, te najdroższe.