Ray Tracing w Quake II - klasyka strzelanin w nowej odsłonie
Kupiliście kartę graficzną NVIDII z serii 20xx i szukacie tytułu, który płynnie obsłuży ray tracing? Oto on... A właściwie to nowa jego wersja. Światło dzienne ujrzał bowiem QUAKE II PATHTRACED (lub inaczej zwane Q2VKPT), czyli kultowa gra, która czasy młodości ma już dwie dekady za sobą, a dziś została wzbogacona o obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Osoby, które zgrzytały zębami z rozczarowania nad tym, jak technologia ta działa wespół z najnowszymi grami AAA, być może znajdą w nowej wersji wspomnianego shootera niewielkie pocieszenie. W dalszej części newsa znajdziecie linki niezbędne do pobrania i uruchomienia Quake 2 obsługującego technologię śledzenia promieni.
W Internecie pojawiła się nowa, zmodyfikowana wersja gry Quake 2. Korzysta ona w pełni z technologii ray tracing NVIDII.
Darmowy Quake “Champions Pack” do Ryzenów i Polarisów
Quake II nieprędko uda się na zasłużoną emeryturę. Przed miesiącem pisaliśmy o przeniesieniu gry na środowisko Vulkan, dzięki czemu tytuł będzie bardziej grywalny dla dzisiejszych pecetów, a teraz dowiadujemy się o kolejnym zaadaptowaniu tytułu do najnowocześniejszych technologii. Projekt Q2VKPT można pobrać stąd za pośrednictwem portalu GitHub i nie trzeba chyba dodawać, że aby ray tracing w grze działał, należy posiadać jedną z kart NVIDII, która tę technologię obsługuję. Instrukcję instalacji w języku angielskim znajdziemy pod tym linkiem.
Quake II przeniesiony na API Vulkan. Projekt do pobrania za darmo
Jak zobaczymy na poniższych materiałach wideo, zastosowanie ray tracingu na grze z 1997 roku sprawiło, że stała się ona niemal nie do poznania. Niegdyś wszelkie płaszczyzny jak ściany i podłogi były - mówiąc dosadnie - mdłe, dziś cieszą oko padającym na nie światłem na zasadzie najnowszych produkcji. Znacznie lepiej wyglądają wszelkie źródła ognia, lawy, a wrogowie nareszcie rzucają cienie. Na stronie projektu nie wspomniano o tym, by do produkcji użyto także nowych tekstur, jednak wydaje się, że w kilku miejscach zdecydowano się na takie rozwiązanie (patrz aparycja wrogów przed i po).
Powiązane publikacje

Embracer kontynuuje zwolnienia. Tym razem objęły one studia Beamdog i Crystal Dynamics
5
NVIDIA twierdzi, że czasy natywnego renderowania obrazu w grach przeminęły. DLSS ma być niedługo standardem
88
Witchfire - The Astronauts z siedmiominutowym materiałem z rozgrywki. Nadszedł czas na polowanie na wiedźmy
24
Onimusha - oryginalna seria gier od Capcomu doczeka się serialowej adaptacji anime. Debiut ukaże się na popularnej platformie VOD
1