Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Ray Tracing w postaci NVIDIA RTX trafi do API Vulkan

Arkadiusz Bała | 08-05-2018 20:00 |

Ray Tracing w postaci NVIDIA RTX trafi do API Vulkan Jednym z bardziej popularnych pojęć w branży komputerowej jest w ostatnim czasie ray tracing, czyli zaawansowana metoda renderowania, która ma szansę przynieść nam olbrzymi postęp jeśli chodzi o oprawę graficzną gier komputerowych. Co prawda przy dostępnych obecnie na rynku układach graficznych czeka nas jeszcze długa droga, zanim ten moment nastąpi, ale pierwsze kroki w tym kierunku zostały już poczynione. Jednym z najważniejszych było bez wątpienia stworzenie przez NVIDIĘ technologii NVIDIA RTX, która umożliwiła developerom wykorzystanie ray tracingu we własnych produkcjach. Jak do tej pory była ona dostępna wyłącznie w ramach DirectX 12, co zawężało znacząco zakres jej zastosowań. Wygląda jednak na to, że sytuacja już niedługo może ulec zmianie, bowiem Zieloni zapowiedzieli wprowadzenie swojego rozwiązania do otwartego API Vulkan.

NVIDIA RTX już niedługo powinno trafić do API Vulkan. Czy to oznacza, że czeka nas wysyp gier korzystających z nowej technologii? Jeszcze nie - na to przyjdzie nam kilka lat poczekać.

Ray Tracing w postaci NVIDIA RTX trafi do API Vulkan  [1]

Metro Exodus z NVIDIA RTX - Ray tracing wchodzi do gry

Wprowadzenie obsługi NVIDIA RTX w Vulkanie stało się jednym z ważniejszych tematów poruszonych podczas konferencji GTC 2018. Szczegóły zaproponowanej przez Zielonych implementacji zostały przedstawione w formie prezentacji multimedialnej, z którą wszyscy zainteresowani mogą się zapoznać. Jest to dokument nafaszerowany mnóstwem szczegółów technicznych interesujących głównie z punktu widzenia programistów. To co jest ważne dla nas z punktu widzenia przyszłych odbiorców ich pracy to to, że propozycja implementacji w formie rozszerzenia VK_NV_raytracing została już złożona grupie Khronos i czeka na jej akceptację, natomiast swoją strukturą nie będzie ona znacząco odbiegała od DirectX Raytracing, które jest dostępne w ramach DirectX 12. Oznacza to, że na wprowadzenie NVIDIA RTX do Vulkana prawdopodobnie nie będziemy musieli długo czekać, natomiast dzięki standaryzacji przyjętych rozwiązań developerzy będą mogli łatwiej i bardziej efektywnie korzystać z nowej technologii, niezależnie od API, na którym pracują.

Ray Tracing w postaci NVIDIA RTX trafi do API Vulkan  [2]

NVIDIA RTX - ray tracing nareszcie trafi do gier komputerowych

Czy to oznacza, że już niedługo zobaczymy pierwsze gry korzystające z Vulkan i NVIDIA RTX? Z takimi optymistycznymi prognozami jeszcze chwilę bym się wstrzymał. Choć prace nad implementacją nowej technologii są na zaawansowanym etapie, to należy pamiętać, że ray tracing w czasie rzeczywistym na "cywilnych" komputerach to nadal temat bardzo świeży. Jak na razie zapowiedziano jedną grę, która ma z tego typu rozwiązań korzystać - Metro Exodus - a i to w mocno ograniczonej formie. Na cokolwiek więcej pewnie będziemy musieli poczekać przynajmniej do czasu pojawienia się na rynku nowych kart graficznych, które będą w stanie realnie wykorzystać jej potencjał, bowiem obecne układy oparte o architekturę Pascal mogą mieć z tym problem. To oznacza, że zanim ray tracing na dobre zadomowi się w grach minie zapewne jeszcze kilka lat, ale trzeba patrzeć na pozytywne strony - moment ten jest coraz bliżej.

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 25

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.