Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Ratchet & Clank: Rift Apart PC vs PlayStation 5 - porównanie jakości obrazu w natywnym 4K oraz z DLSS, FSR i XeSS

Damian Marusiak | 09-08-2023 14:00 |

Ratchet & Clank: Rift Apart PC vs PlayStation 5 - porównanie jakości obrazu w natywnym 4K oraz z DLSS, FSR i XeSSW tym roku na PC otrzymaliśmy już trzy gry od PlayStation Studios. Pierwszą był dopracowany i wciągający Returnal. Druga produkcja była już znacznie głośniejsza, bowiem mowa o The Last of Us: Part I. Tytuł od Naughty Dog, który błyszczał na konsoli PlayStation 5, w wersji komputerowej został wręcz koncertowo sponiewierany przez mniejsze lub większe niedoróbki techniczne i fatalną optymalizację. Gra do dzisiaj otrzymuje kolejne łatki, dzięki którym w końcu zaczyna prezentować oczekiwany stan. Kilka dni temu z kolei na PC zadebiutował Ratchet & Clank: Rift Apart, czyli ślicznie wyglądająca gra z pogranicza platformówki oraz gry akcji, za które odpowiada Insomniac Games. Gra wcześniej była tytułem ekskluzywnym dla PlayStation 5, a za port komputerowej wersji odpowiada Nixxes Software, mające już na swoim koncie całkiem udane Marvel's Spider-Man Remastered oraz Miles Morales. Czy w przypadku przygód Ratcheta, Clanka oraz Rivet również pokuszono się o dobrą jakość gry?

Autor: Damian Marusiak

Ratchet & Clank: Rift Apart w wersji PC został dopracowany tak jak mogliśmy tego oczekiwać po współczesnej produkcji AAA. Względem wydania na PlayStation 5, gracze posiadający mocne komputery mogą skorzystać z bardziej zaawansowanej wersji Ray Tracingu. RT wykorzystano tutaj do ulepszonych odbić, cieni oraz okluzji otoczenia. Do tego dochodzi również wsparcie dla różnych technik skalowania rozdzielczości: NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS. Posiadacze kart NVIDII mogą również skorzystać z RTX IO, które pozwala na znacznie przyspieszone ładowanie tekstur, poprzez dekompresję danych bezpośrednio z pomocą GPU. Z kolei posiadacze najnowszych modeli GeForce RTX 4000 mogą również skorzystać z DLSS 3, a więc nie tylko Super Resolution, ale także Frame Generation.

Kilka dni temu na PC zadebiutowała gra Ratchet & Clank: Rift Apart, która dotychczas była tytułem ekskluzywnym dla PlayStation 5. Porównujemy jakość obrazu, zarówno w natywnej rozdzielczości 4K jak również z technikami skalowania: NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS.

Ratchet & Clank: Rift Apart PC vs PlayStation 5 - porównanie jakości obrazu w natywnym 4K oraz z DLSS, FSR i XeSS [nc1]

Usatysfakcjonowani powinni być również posiadacze monitorów ultrapanoramicznych, ponieważ Ratchet & Clank: Rift Apart wspiera nie tylko klasyczny format 16:9, ale również 21:9, 32:9 a nawet 48:9. Do tego dochodzi jeszcze kwestia pełnego wsparcia dla kontrolera DualSense (choć w przypadku klawiatury można bez problemu dostosować sterowanie pod własne preferencje). No i pozostaje być może najważniejsze kwestia, czyli brak ograniczeń w liczbie klatek na sekundę... no przynajmniej tak długo, jak nie jesteśmy ograniczani przez posiadany sprzęt.

Tryb jakości obrazu 
(Upscaling do 4K)
Intel XeSS NVIDIA DLSS 2/3 AMD FSR 2
Ultra Quality 2944x1656 - -
Quality 2560x1440 2560x1440 2560x1440
Balanced 2240x1260 2259x1270 2227x1253
Performance 1920x1080 1920x1080 1920x1080
Ultra Performance - 1280x720 1280x720

Test podzieliłem standardowo na kilka osobnych części. Na początku porównujemy konsolową wersję Ratchet & Clank: Rift Apart wraz z jej komputerowym odpowiednikiem, odpalonym w rozdzielczości 4K i bez żadnych wspomagaczy obrazu. W dalszej części sprawdzamy jak zaimplementowane techniki skalowania rozdzielczości - NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS - radzą sobie w porównaniu do tego, co otrzymamy na konsoli, gdzie Ratchet & Clank: Rift Apart uruchamiamy w trybie Fidelity (z RT) oraz Performance RT. Na końcu dochodzi jeszcze test skalowania rozdzielczości na platformie testowej z kartą GeForce RTX 4080.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 93

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.