Quantum Break PC - Remedy chce naprawić fatalną konwersję
Przed premierą Quantum Break PC, jeszcze na podstawie wymagań sprzętowych, wróżono słabo zoptymalizowaną konwersję, piętnowano konieczność posiadania Windows 10 oraz wykorzystania do dystrybucji platformy UWP. Jednak najgorszy dla dewelopera był dzień debiutu Quantum Break PC, kiedy najnowszy tytuł Remedy oblano wiadrami pomyj, mianując go drugim Batman: Arkham Knight PC. Szczegółowe analizy wydajności przeprowadzone przez zagraniczne portale wykazały, że programiści całkowicie zawalili robotę. Dzieło fińskiego studia zdążyło już obrosnąć legendą, której historia brzmi następująco - wydawca kazał, to przygotowaliśmy cokolwiek na odwal. Teraz twórcy zapowiadają szereg aktualizacji, po których zainstalowaniu Quantum Breake PC powinno działać jak należy. Tutaj rodzi się pytanie - nie można było tak zrobić od razu?
Wiele problemów zostanie wyeliminowanych niebawem, jednak na rozwiązanie pozostałych poczekamy do Windows 10 Anniversary Update.
Słaba optymalizacja, niedopracowane sterowanie oraz niedziałające profile SLI/CrossFire, były najczęściej pojawiającymi się zarzutami dotyczącymi strony technicznej Quantum Break PC. Pomimo dużego rozdźwięku między komentarzami, oceniającymi jakość samej rozgrywki, wspólna konkluzja brzmi już jednogłośnie - UWP jest kiepskim rozwiązaniem dla projektantów gier przeznaczonych na komputery osobiste. Niektórzy zauważyli też mocno irytującą szybkość działania Windows Store, gdzie pobieranie Quantum Break mogło trwać niemal w nieskończoność. Konkretne i kompletne porównanie opinii możecie znaleźć pod poniższym linkiem. Podsumowując, Remedy trochę późno zorientowało się, że warto doprowadzić pecetowe Quantum Break do porządku, jednak w przeciwieństwie do ostatniej odsłony przygód człowieka-nietoperza, honor Jacka Joyce'a jest jeszcze do uratowania (może poza obsługą multi-GPU). Cieszy fakt, że Finowie załatają swoje dzieło, ale ogromny niesmak pozostaje, bo wszystkich problemów podobno nie zdołają wyeliminować.
Quantum Break czy Quantum Broken? Problemy z wersją PC...
Kilka dni temu Remedy zapowiedziało szereg łatek, które mają naprawić najbardziej drażniące kwestie, sprawiające najwięcej kłopotów podczas grania. W pierwszej kolejności rozwiązany zostanie problem zacinania się programu, później planowana jest poprawa optymalizacji we współpracy z AMD i NVIDIA. Dodana zostanie również opcja wyłączenia gry z poziomu menu (!), a błąd powodujący zacinanie przy włączaniu się aplikacji będzie usunięty. Twórcy zamierzają też dodać m.in. regulację efektu ziarna oraz zmienić/poprawić technikę renderowania. Oprócz tego razem z aktualizacją Windows 10 Anniversairy pojawi się wsparcie dla monitorów z G-SYNC i FreeSync. Dodatkowo rozwiązane zostaną problemy z pobieraniem gier ze sklepu Windows Store. W tych słodkościach znalazła się niestety odrobina goryczy. Chociaż profile SLI/CrossFire zostały rzekomo zaimplementowane w Quantum Break, to UWP skutecznie hamuje wszelkie rozwiązania multi-GPU. Cóż można powiedzieć... chyba tylko: powodzenia.
Powiązane publikacje

Kingdom Come: Deliverance II osiągnęło olbrzymi sukces w zaledwie jeden dzień od debiutu. To krok milowy dla czeskiej branży gier
108
Age of Mythology: Retold oraz Age of Empires II: Definitive Edition zmierzają na konsole PlayStation 5
22
Marvel's Spider-Man 2 - dzięki DLSS 4 gra wygląda akceptowalnie nawet podczas upscalowania obrazu z rozdzielczości 360p
112
SkyShowtime – filmowe i serialowe nowości VOD na luty 2025 r. Wśród premier m.in. Agencja, Gru i Minionki oraz Star Trek
12