Quake II z obsługą Ray Tracingu będzie dostępny jako open source
Pewne rzeczy są wieczne. Jak na przykład miłość do Quake II. W moim przypadku to jedna z najlepszych i najważniejszych gier. Nic dziwnego, że podobnie jak miliony graczy na całym świecie, byłem pełen podziwu dla odświeżonego wyglądu starej gry wspartej przez najnowsze technologie wizualne. Przyznam szczerze, że przez chwilę, na początku, odebrałem to jako żart. Do póki nie zobaczyłem efektu. A ten jest niesamowity. W trakcie GTC 2019 NVIDIA zaprezentowała zaktualizowaną wersję Quake II ze zmodernizowaną grafiką zawierającą śledzenie promieni w czasie rzeczywistym i HDR. Z kolei najnowsza informacja jest taka, że to co było technologiczną ciekawostką zostanie udostępnione jako projekt open source. Krótko mówiąc każdy będzie mógł zagrać w Quake II RTX.
W rozmowie z Aus Gamers, Alexey Panteleev, główny programista Quake II RTX, potwierdził, że gra zostanie udostępniona jako projekt open source. Nie podał jednak terminu.
Dodanie obsługi technologii Ray Tracingu i wydanie Quake II RTX jako open source z pewnością tchnie nowe życie w grę. Zwłaszcza, że NVIDIA wspiera DXR na kartach z obecnej (Turing) i poprzedniej (Pascal) generacji GPU. Kultowy Quake II ukazał się w 1997 roku. Ze względu na swoją niesamowitą grywalność wciąż cieszy się sporym zainteresowaniem graczy, a przy tym i moderów. W styczniu Christopher Scheid pochwalił się swoim dziełem, a więc projektem Q2VKPT, czyli grą Quake 2, którą nie tylko przeniósł do API Vulkan, ale dodał też w niej Ray Tracing. Mod studenta Karlsruhe Institute of Technology w Niemczech i byłego stażysty NVIDIA zainteresował bardzo Zielonych.
Quake 2 RTX zaprezentowany. Gra na ostrych sterydach
NVIDIA rozbudowała mocno podstawowy kod. „Wprowadziliśmy kontrolowane w czasie rzeczywistym oświetlenie dzienne, z dokładnym światłem słonecznym i oświetleniem pośrednim; refrakcję na wodzie i szkle; powierzchnie emisyjne, odblaskowe i przezroczyste; chropowatości dla dodatkowych szczegółów powierzchni; efekty cząsteczkowe dla broni; proceduralne mapy środowiska z górami, niebem i chmurami, które są aktualizowane, gdy zmienia się pora dnia; pistolet z flarami do oświetlania ciemnych zakątków, w których czają się wrogowie; wsparcie SLI, wysokiej jakości broń, modele i tekstury Quake 2 XP, opcjonalne efekty przepływu ognia, dymu i cząstek NVIDIA i wiele, więcej! ”- zapowiada NVIDIA,
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4