Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwca
Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software. Firma NVIDIA ogłosiła właśnie, że tytuł będzie udostępniony do pobrania za darmo już 6 czerwca na stronie internetowej GeForce.com. Zawierać będzie trzy pierwsze poziomy kampanii singleplayer. Gracze, którzy posiadają już pełną wersję Quake II, mogą wykorzystać path racing na wszystkich poziomach, a także w trybach deathmatch i kooperacji przeznaczonych dla wielu graczy.
Firma NVIDIA ogłosiła właśnie, że tytuł Quake II RTX będzie udostępniony do pobrania za darmo już 6 czerwca na stronie internetowej GeForce.com.
Nowy wygląd klasycznej gry osiągnięto dzięki wykorzystaniu jednej z technik ray tracingu znanej jako śledzenie ścieżek (path tracing), która śledzi promienie świetlne (ścieżki) w poszczególnych scenach w taki sposób, że łączy wszystkie efekty świetlne w jeden algorytm ray tracingu. Ta wygodna forma renderowania jest wykorzystywana w grafice komputerowej w przemyśle filmowym, ale dotąd była zbyt wymagająca, aby można było ją zastosować w grach. Minimalne wymagania dla uruchomienia gry Quake II RTX to karta graficzna GeForce RTX 2060.
Test wydajności Quake II - Path tracing na API Vulkan wstrząsa...
Nowe poziomy realizmu widoczne w Quake II RTX to m.in. światło dzienne liczone w czasie rzeczywistym o wysokim zakresie dynamiki z dokładnym odwzorowaniem wpływu promieni słonecznych i oświetlenia pośredniego, jak również precyzyjnie renderowanie powierzchni podlegających procesom fizycznym. Na przykład: woda i szkło dokładnie załamują światło, zróżnicowane powierzchnie zapewniają dokładne odbicia, a poszczególne źródła oświetlają obiekty będące w ich pobliżu. Zwiększono również szczegółowość broni i tekstur oraz dodano ulepszony odszumiacz w celu zwiększenia jakości obrazu.
Quake II RTX wykorzystuje NVIDIA VKRay, rozszerzenie które umożliwia każdemu programiście korzystającego z API Vulkan na dodawanie efektów śledzenia promieni do swoich gier. Opierając się na Q2VKPT, wersji gry stworzonej przez Christopha Schieda z wykorzystaniem otwartego silnika Quake II, Quake II RTX jest grą w pełni wspierającą ray tracing, działającą na rendererze Vulkan z obsługą Linuksa. Udostępnienie gry Quake II RTX za darmo sprawia, że może ją zainstalować każdy gracz korzystający zarówno z systemu Windows, jak i Linux.