Quake II przeniesiony na API Vulkan. Projekt do pobrania za darmo
Quake czyli seria-legenda, która pojawiła się na świecie w 1996 roku powraca. Ale nie, nie chodzi o remake czy kolejną odsłonę, a o przeniesienie drugiej części gry na środowisko o nazwie Vulkan. Dzięki temu Quake II zyskuje przede wszystkim obsługę rozdzielczości FullHD, ale także lepszą kompatybilność (w porównaniu z oryginałem) ze współczesnymi komputerami. Autorem projektu vkQuake2, który możemy pobrać za darmo jest Polak - programista Krzysztof Kondrak. Jak napisał na swoim Twitterze, chciał tym samym uczcić 21 urodziny tytułu. Produkcja id Software oryginalnie wykorzystywała sprzętowe wspomaganie OpenGL. Poniżej umieszczamy link do pobrania projektu vkQuake2 - znajdziemy go na GitHubie.
Gra Quake II została przeniesiona na API Vulkan po 21 latach od premiery. "Sprawcą" jest polski programista - Krzysztof Kondrak.
Darmowy Quake “Champions Pack” do Ryzenów i Polarisów
Jeśli masz ochotę na zagranie w jakiegoś klasyka, to dobrze się składa. Quake 2 od id Software świętuje w tym miesiącu swoje 21 urodziny. Z tej okazji Krysztof Kondrak za pośrednictwem GitHuba udostępnia swój projekt o nazwie vkQuake 2. Jest to nic innego jak oryginalna, druga część serii Quake, jednak przeniesiona na środowisko API Vulkan. Gra ma być dzięki temu bardziej kompatybilna z dzisiejszymi pecetami, ale także zaoferuje rozdzielczość FullHD. Warto odnotować także zmianę renderera na KolorSoft 1.1 oraz fakt, że nowe środowisko pozwoli na włączenie pełnoekranowego wygładzania krawędzi w technice MSAA x8.
Quake 2 was released 21 years ago this month. To celebrate this, I made my recent hobby project public: vkQuake2 - a fully functional vanilla Quake 2 experience with @VulkanAPI support.https://t.co/Uve18fGoDT pic.twitter.com/70zSVz6IHy
— Krzysztof Kondrak (@k_kondrak) 20 grudnia 2018
Quake Champions - Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen
Jak twierdzi Kondrak, jego celem jest ostateczne doprowadzenie gry do stanu kompatybilności równego oryginałowi w wersji v3.21. Link do pliku znajdziecie tutaj. Gra w wersji 0.1 działa już w większości przypadków poprawnie, choć posiadacze kart graficznych Radeon RX Vega informują o występujących crashach. Programista jest jednak w trakcie prac nad rozwiązaniem tego problemu. Do działania gra potrzebuje także zainstalowanej biblioteki Visual Studio 2017 C++ Redistributable, którą to jednak większość świadomych graczy już z pewnością posiada.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
15
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10