Przeglądarka internetowa a inteligencja korzystającego
Urzędy statystyczne przeprowadzają przeróżne pomiary i pod różnym kątem, więc nie powinno dziwić badanie pod tytułem „Intelligence Quotient (IQ) and Browser Usage”, które bada zależność między poziomem ilorazu inteligencji, a wykorzystywaną do korzystania z dobrodziejstw internetu przeglądarką. Kanadyjska firma konsultingowa zajmująca się wartościami psychometrycznymi przeprowadziła właśnie takie badanie z którego wynika, że Microsoft najpopularniejszy jest wśród użytkowników o najniższym IQ. Najniżej znajduje się o zgrozo Internet Explorer 6, którego „użyszkodników” od wielu lat nie można nakłonić choćby do aktualizacji, a jest ich - ponownie o zgrozo - przeszło 10%. Kolejne miejsca zajmują, a jakże, następne edycje IE z IQ w przedziale od 80 do 100. W 2006 roku również przeprowadzono takie badanie, a z porównania wyników wniosek jest jeden, co inteligentniejszy skorzystał z coraz szerszej oferty rynkowej i opuścił statek MS, który od lat nie chce zatonąć. Środkowe pola należą do Firefox'a, Chrome'a i Safari.
Natomiast wyższym ilorazem inteligencji cechują się użytkownicy IE z Chrome Frame oraz Camino czyli produktów cieszących się słabą popularnością. Szczyt na osi i wynik ~125 punktów osiąga Opera. Wnioski mogą być różne, ale niewątpliwie ostatnia z przeglądarek dominuje nad resztą posiadając przy tym znaczący udział w rynku. Dla przypomnienia w zeszłorocznej ankiecie PurePC osoby korzystające z Opery stanowiły 21% biorących udział w badaniu co dało drugie miejsce. Pierwsze miejsce i 59% respondentów używało Mozilli.
Liczba respondentów: 101.326 Wiek: 16+
Źródło: Mashable
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57