Project xCloud otrzyma gry na wyłączność i hardware Xbox Scarlett
Podczas gdy Google Stadia przeżywa szereg uniedogodnień technicznych, które w dyplomatyczny sposób ujmując – nie pozwala rozwinąć skrzydeł usłudze – Microsoft sobie czeka. Czeka, bo ma zbyt dobrą infrastrukturę (i innych, w tym Sony – w garści), aby pozwolić sobie na wizerunkowy cios, jaki teraz niewątpliwie ponosi Google. Jak wynikło z niedawnego wywiadu przy okazji wydarzenia X019 w Londynie, poza dostarczeniem znanych już z konsoli czy PC gier w formie strumieniowania, Microsoft planuje także tworzenie tytułów dostępnych na wyłączność w ramach usługi Project xCloud. Być może nie jest to wcale dziwne, zważywszy na to, że dzięki np. Apple Arcade (co prawda tutaj mówimy o graniu na lokalnym urządzeniu) również powstają gry ekskluzywne dla tego serwisu. O planach Microsoftu oraz wyposażeniu centr danych w Xbox Scarlett informuje australijski portal Stevivor.
Project xCloud, usługa strumieniowania gier Microsoftu, ma otrzymać tytuły na wyłączność, jak również hardware Xbox Scarlett.
Jak ujawnił Steve Wright, redaktor Stevivor, Microsoft prowadzi obecnie rozmowy z własnymi oraz zewnętrznymi studiami celem stworzenia tytułów dostępnych wyłącznie na Project xCloud. Informację wyjawił w trakcie konferencji prasowej z australijskimi mediami Kareem Choudhry, szef działu Gaming Cloud w Microsofcie. Choudhry zaznaczył, że w tym momencie firma nie może jeszcze ogłosić żadnych konkretnych gier tego typu, ale zaznaczył, że na tego typu zawartość potrzeba od półtora od dwóch lat. Pierwszym jednak krokiem ma być dopilnowanie, aby każda jedna z 3000 gier dostępnych teraz na platformach Xbox było grywalna przez xCloud. Microsoft w tym celu dodał specjalne API do zestawu narzędzi deweloperskich Xbox. Odpowiada ono za rozpoznawanie, czy konkretny tytuł w danym momencie jest strumieniowany. Umożliwi to zastosowanie ewentualnych zmian, jak np. dopasowanie czcionek (w końcu grać będziemy na smartfonach), czy optymalizacja kodu sieciowego pod centra danych. Wracając do gier ekskluzywnych – jeśli Microsoft ma dostarczać także usług cloud computingowych Sony – wydaje się, że tego typu tytuły pozwolą firmie wyróżnić swoją usługę na tle innych.
Wkrótce Project xCloud z grami z Xbox Game Pass trafi na PC
Oprócz tego Choudhry wspominał w rozmowie ze Stevivorem, że Xbox Scarlett opracowano już z myślą o graniu w chmurze. W chwili obecnej trzynaście centr danych Azure Microsoftu zawiera szafy Rack 2U z ośmioma jednostkami Xbox One S w każdej z nich. Z czasem jednak infrastruktura ta będzie rozwijana i docelowo Xbox One S zostanie zastąpiony przez Xbox Scarlett. Choudhry zapowiedział, że tak, jak nastąpi przeskok z obecnej generacji konsol do następnej, powinniśmy również w późniejszym czasie zaobserwować jednocześnie ewolucję usług cloud computingowych. W chwili obecnej usługa jest w testach beta w USA, UK i Korei, gdzie dostępnych jest ponad 50 gier. W 2020 program testowy ma wkroczyć do większej liczby krajów, w tym także Europy Zachodniej.
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5