Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD utknęło w 28-nanometrowym procesie technologicznym?

Arkad | 26-03-2015 11:32 |

Sytuacja AMD na rynku procesorów nie wygląda zbyt dobrze - Intel cały czas powiększa przewagę nad konkurencyjnymi jednostkami APU i FX w niemal każdym segmencie, a na horyzoncie wciąż nie widać odpowiedzi "czerwonych" na układy Haswell Refresh lub Devil's Canyon. Jeśli przejdziemy do analizy rynku kart graficznych, to tutaj zauważamy już nadchodzącą poprawę, a mianowicie planowany debiut modeli z serii Radeon 300. Z czego wynika taka, a nie inna pozycja Advanced Micro Devices w segmencie podzespołów komputerowych? Trudno powiedzieć... Wszelkie problemy z gonieniem konkurencji mogą wynikać nie tylko ze złego zarządzania, niedopracowanych projektów lub strategii, ale także ze zmniejszonych wydatków na rozwój technologii. Zostawmy na razie wewnętrzne sprawy AMD i zajmijmy się kluczową kwestią, która zależy nie tylko od samego producenta.

Powodem takiego stanu rzeczy jest ograniczenie możliwości produkcyjnych u partnerów.

W ubiegłym roku w sieci mogliśmy znaleźć wiele plotek mówiących o tym, że twórca procesorów APU wykorzysta 20-nanometrowy proces technologiczny zapewniany przez TSMC do wytwarzania wybranych produktów w 2015 roku. Wszyscy spodziewaliśmy się wtedy przeniesienia produkcji nowych kart graficznych Radeon 300 właśnie do wspomnianej litografii, ale jak dobrze wiemy - wszystkie rdzenie są w dalszym ciągu wytwarzane w 28-nanometrowym procesie technologicznym. Jednak NVIDIA również nie wykonała kroku naprzód i obydwa koncerny znajdują się w identycznej sytuacji.

Do czego więc może zostać wykorzystania 20-nanometrowa litografia? Wierząc doniesieniom z sieci opartych na informacjach pochodzących od AMD, firma planuje uruchomienie produkcji procesorów Skybridge, Nolan oraz jednostek APU dla konsol nowej generacji, czyli PlayStation 4 oraz Xbox One. Na razie jednak żaden ze wspomnianych projektów nie doczekał się realizacji, co oznacza przesunięcie wprowadzenia 20-nanometrowych produktów na drugą połowę tego roku lub nawet ostatni kwartał.

Źródło: KitGuru

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 3

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.