Prezentacja możliwości silnika Frostbite 3
Bardzo często przy okazji debiutów nowych gier mówi się o silnikach, na jakich dane tytuły są lub będą oparte. Czym jest tak naprawdę siła napędowa każdej nowości? Silnik to nic innego jak główna część kodu gry komputerowej. W jego wnętrzu mogą być zaimplementowane moduły grafiki, wejścia sztucznej inteligencji, wykrywania kolizji, jak również moduły sieciowe. Wszystko to jest umieszczone w kodzie, aby jak najlepiej oddać interakcję przedmiotów i postaci w danym tytule. Silnik fizyki bezpośrednio pracuje wraz z silnikiem graficznym, który znowu jest odpowiedzialny za skomplikowane obliczenia matematyczne - wynikiem działań jest bardzo realistyczna grafika. Dawniej każda gra posiadała swój własny silnik, jaki występował zazwyczaj tylko w danym tytule. Teraz wspomniane elementy często tworzone są jako uniwersalne, aby po małych przeróbkach nadawały się każdego rodzaju gier.
Jest to w pewien sposób szansa dla małych produkcji, które nie mogą sobie pozwolić na stworzenie własnego źródła od podstaw. W jaki sposób tworzone jest takie oprogramowanie? Jakie zespoły nad nim pracują? Studio DICE postanowiło uchylić rąbka tajemnicy ze swojego studia deweloperskiego i opowiedzieć coś o swoim najnowszym silniku Frostbite 3.
Źródło: IGN
Powiązane publikacje

GNOME 49 oficjalnie. Nowa odsłona środowiska graficznego dla Linuksa ma większe możliwości i lepiej obsługuje HDR
11
W Google Discover pojawią się treści z YouTube i Instagrama. Google zmieni oblicze popularnej sekcji z wiadomościami
7
OpenAI GPT-5-Codex. Specjalistyczny model do autonomicznego kodowania z dynamicznym czasem myślenia i integracją GitHub
8
Google Gemini 2.5 Deep Think rozwiązał problem matematyczny, którego nie rozgryzł żaden zespół ludzi podczas ICPC 2025
23