Prezentacja możliwości silnika Frostbite 3
Bardzo często przy okazji debiutów nowych gier mówi się o silnikach, na jakich dane tytuły są lub będą oparte. Czym jest tak naprawdę siła napędowa każdej nowości? Silnik to nic innego jak główna część kodu gry komputerowej. W jego wnętrzu mogą być zaimplementowane moduły grafiki, wejścia sztucznej inteligencji, wykrywania kolizji, jak również moduły sieciowe. Wszystko to jest umieszczone w kodzie, aby jak najlepiej oddać interakcję przedmiotów i postaci w danym tytule. Silnik fizyki bezpośrednio pracuje wraz z silnikiem graficznym, który znowu jest odpowiedzialny za skomplikowane obliczenia matematyczne - wynikiem działań jest bardzo realistyczna grafika. Dawniej każda gra posiadała swój własny silnik, jaki występował zazwyczaj tylko w danym tytule. Teraz wspomniane elementy często tworzone są jako uniwersalne, aby po małych przeróbkach nadawały się każdego rodzaju gier.
Jest to w pewien sposób szansa dla małych produkcji, które nie mogą sobie pozwolić na stworzenie własnego źródła od podstaw. W jaki sposób tworzone jest takie oprogramowanie? Jakie zespoły nad nim pracują? Studio DICE postanowiło uchylić rąbka tajemnicy ze swojego studia deweloperskiego i opowiedzieć coś o swoim najnowszym silniku Frostbite 3.
Źródło: IGN
Powiązane publikacje

Zorin OS 18 nadchodzi. Wersja beta tej dystrybucji Linuksa już dostępna. Poznaliśmy część nowości
36
Przeglądarka Vivaldi 7.6 oferuje jeszcze większą personalizację. Zobacz, co się zmieniło po nowej aktualizacji
26
Google Chrome z nowymi funkcjami AI. Organizator kart, generator motywów i asystent pisania wykorzystujący model Gemini
28
Kontrowersyjne zasady użytkowania Anthropic. Administracja USA krytykuje restrykcje AI w operacjach służb bezpieczeństwa
8