Premiera OpenGL ES 3.0 dla urządzeń mobilnych już w te wakacje
Wiele urządzeń mobilnych, które pozwalają na uruchamianie gier wideo, korzysta ze standardu OpenGL ES 2.0, czyli mobilnej wersji OpengGL 2.0 skrojonej pod kątem energo-oszczędności. Standard OpenGL ES 2.0 został opracowany pięć lat temu, lecz pomimo tego gry oparte na tym API wyglądają całkiem przyzwoicie. Już kilka miesięcy temu pojawiły się informacje, że jego następca jest już prawie na ukończeniu. OpenGl ES 3.0 ma być oparty głównie na standardzie OpenGL 3.2+ oraz niektórych elementach OpenGL 4.x. Pełna specyfikacja nowego standardu będzie ogłoszona prawdopodobnie na konferencji SIGGRAPH 2012 odbywającej się w sierpniu. Dobrą wiadomością jest to, że już najnowsze układy GPU debiutujące w tym roku: Mali T604, Adreno 320 oraz w następnym: Tegra 4, PowerVR 600 i Mali T628 będą posiadały wsparcie dla nowego API.
To w połączeniu z informacjami o wsparciu nowych GPU dla standardu OpenCL 1.1 powinno pozwolić deweloperom stworzyć ciekawe produkcje na urządzenia mobilne w następnym roku. Jako że WebGL opiera się na OpenGL ES 2.0, być może wraz z premierą ES 3.0 zostanie pokazana nowa wersja WebGL. Niektórzy spekulują jeszcze o możliwości debiutu OpenGL 4.3, ponieważ grupa Khronos znana jest z tego, że wypuszcza kilka najnowszych specyfikacji w tym samym czasie.
Źródło: VR-Zone
Powiązane publikacje

Windows 11 - MSI rozwiązało problemy z płytami głównymi z chipsetami Intel Z690 i Z790
4
MSI wprowadza do płyt głównych AM5 nową funkcję mającą poprawić wydajność RAM. Wystarczy zaktualizować BIOS
33
DALL-E 3 - nadchodzi nowa odsłona generatora obrazów od OpenAI. Zmiany mają wprowadzić niespotykane dotąd możliwości
4
Wygenerowani influencerzy zabierają pracę tym prawdziwym. Technologia deepfake rozwija skrzydła ze sztuczną inteligencją
51