Premiera OpenGL ES 3.0 dla urządzeń mobilnych już w te wakacje
Wiele urządzeń mobilnych, które pozwalają na uruchamianie gier wideo, korzysta ze standardu OpenGL ES 2.0, czyli mobilnej wersji OpengGL 2.0 skrojonej pod kątem energo-oszczędności. Standard OpenGL ES 2.0 został opracowany pięć lat temu, lecz pomimo tego gry oparte na tym API wyglądają całkiem przyzwoicie. Już kilka miesięcy temu pojawiły się informacje, że jego następca jest już prawie na ukończeniu. OpenGl ES 3.0 ma być oparty głównie na standardzie OpenGL 3.2+ oraz niektórych elementach OpenGL 4.x. Pełna specyfikacja nowego standardu będzie ogłoszona prawdopodobnie na konferencji SIGGRAPH 2012 odbywającej się w sierpniu. Dobrą wiadomością jest to, że już najnowsze układy GPU debiutujące w tym roku: Mali T604, Adreno 320 oraz w następnym: Tegra 4, PowerVR 600 i Mali T628 będą posiadały wsparcie dla nowego API.
To w połączeniu z informacjami o wsparciu nowych GPU dla standardu OpenCL 1.1 powinno pozwolić deweloperom stworzyć ciekawe produkcje na urządzenia mobilne w następnym roku. Jako że WebGL opiera się na OpenGL ES 2.0, być może wraz z premierą ES 3.0 zostanie pokazana nowa wersja WebGL. Niektórzy spekulują jeszcze o możliwości debiutu OpenGL 4.3, ponieważ grupa Khronos znana jest z tego, że wypuszcza kilka najnowszych specyfikacji w tym samym czasie.
Źródło: VR-Zone
Powiązane publikacje

The Alliance for Open Media zapowiedziało wprowadzenie ulepszonego kodeka audio i wideo AV2 jeszcze w tym roku
3
Google udostępnia VaultGemma 1B, czyli pierwszy model językowy z pełną ochroną prywatności wykorzystującą differential privacy
6
Oficjalne badanie pokazuje prawdziwe zastosowania ChatGPT. Pisanie dominuje w pracy, programowanie to tylko 4,2 proc. użycia
15
Nadzór nad AI zawiódł. Jak warty 2,8 mln dolarów raport rządowy został podważony przez nieweryfikowane dane z modelu LLM
28