Premiera OpenGL ES 3.0 dla urządzeń mobilnych już w te wakacje
Wiele urządzeń mobilnych, które pozwalają na uruchamianie gier wideo, korzysta ze standardu OpenGL ES 2.0, czyli mobilnej wersji OpengGL 2.0 skrojonej pod kątem energo-oszczędności. Standard OpenGL ES 2.0 został opracowany pięć lat temu, lecz pomimo tego gry oparte na tym API wyglądają całkiem przyzwoicie. Już kilka miesięcy temu pojawiły się informacje, że jego następca jest już prawie na ukończeniu. OpenGl ES 3.0 ma być oparty głównie na standardzie OpenGL 3.2+ oraz niektórych elementach OpenGL 4.x. Pełna specyfikacja nowego standardu będzie ogłoszona prawdopodobnie na konferencji SIGGRAPH 2012 odbywającej się w sierpniu. Dobrą wiadomością jest to, że już najnowsze układy GPU debiutujące w tym roku: Mali T604, Adreno 320 oraz w następnym: Tegra 4, PowerVR 600 i Mali T628 będą posiadały wsparcie dla nowego API.
To w połączeniu z informacjami o wsparciu nowych GPU dla standardu OpenCL 1.1 powinno pozwolić deweloperom stworzyć ciekawe produkcje na urządzenia mobilne w następnym roku. Jako że WebGL opiera się na OpenGL ES 2.0, być może wraz z premierą ES 3.0 zostanie pokazana nowa wersja WebGL. Niektórzy spekulują jeszcze o możliwości debiutu OpenGL 4.3, ponieważ grupa Khronos znana jest z tego, że wypuszcza kilka najnowszych specyfikacji w tym samym czasie.
Źródło: VR-Zone
Powiązane publikacje

OpenAI uruchomiło agenta AI, który zastąpi Cię w internecie. Może kupować, planować i tworzyć prezentacje za 20 dolarów miesięcznie
29
Projekt Plasma Bigscreen drgnął w zakurzonej szafie. Jeden z ochotników postanowił go nieco odświeżyć
6
Mozilla Firefox, Windows i nowa technologia. Ta ostatnia wkrótce pojawi się też w wersji dla innych systemów
42
Pentagon przyznaje umowy po 200 milionów dolarów firmom xAI, Google, OpenAI i Anthropic na rozwój systemów AI dla wojska
5