Premiera OpenGL ES 3.0 dla urządzeń mobilnych już w te wakacje
Wiele urządzeń mobilnych, które pozwalają na uruchamianie gier wideo, korzysta ze standardu OpenGL ES 2.0, czyli mobilnej wersji OpengGL 2.0 skrojonej pod kątem energo-oszczędności. Standard OpenGL ES 2.0 został opracowany pięć lat temu, lecz pomimo tego gry oparte na tym API wyglądają całkiem przyzwoicie. Już kilka miesięcy temu pojawiły się informacje, że jego następca jest już prawie na ukończeniu. OpenGl ES 3.0 ma być oparty głównie na standardzie OpenGL 3.2+ oraz niektórych elementach OpenGL 4.x. Pełna specyfikacja nowego standardu będzie ogłoszona prawdopodobnie na konferencji SIGGRAPH 2012 odbywającej się w sierpniu. Dobrą wiadomością jest to, że już najnowsze układy GPU debiutujące w tym roku: Mali T604, Adreno 320 oraz w następnym: Tegra 4, PowerVR 600 i Mali T628 będą posiadały wsparcie dla nowego API.
To w połączeniu z informacjami o wsparciu nowych GPU dla standardu OpenCL 1.1 powinno pozwolić deweloperom stworzyć ciekawe produkcje na urządzenia mobilne w następnym roku. Jako że WebGL opiera się na OpenGL ES 2.0, być może wraz z premierą ES 3.0 zostanie pokazana nowa wersja WebGL. Niektórzy spekulują jeszcze o możliwości debiutu OpenGL 4.3, ponieważ grupa Khronos znana jest z tego, że wypuszcza kilka najnowszych specyfikacji w tym samym czasie.
Źródło: VR-Zone
Powiązane publikacje

Meta Quest 3 i Quest 3S wykorzystają Windowsa 11 w innym wymiarze. Wirtualne monitory jak w Apple Vision Pro
17
Affinity Photo, Designer i Publisher zniknęły z rynku. Są dobre wieści: "Photoshop" za darmo dla macOS i Windows
14
WhatsApp z prostszym szyfrowaniem kopii zapasowej czatów. Już wkrótce zabepieczymy ją kluczem dostępu, zamiast długiego hasła
1
Przeglądarka Samsung Internet dla Windows 10 i 11. Pecetowa odsłona już dostępna dla wybranych
16












