Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Premiera OpenGL ES 3.0 dla urządzeń mobilnych już w te wakacje

AviELlukasz | 30-06-2012 11:18 |

Wiele urządzeń mobilnych, które pozwalają na uruchamianie gier wideo, korzysta ze standardu OpenGL ES 2.0, czyli mobilnej wersji OpengGL 2.0 skrojonej pod kątem energo-oszczędności. Standard OpenGL ES 2.0 został opracowany pięć lat temu, lecz pomimo tego gry oparte na tym API wyglądają całkiem przyzwoicie. Już kilka miesięcy temu pojawiły się informacje, że jego następca jest już prawie na ukończeniu. OpenGl ES 3.0 ma być oparty głównie na standardzie OpenGL 3.2+ oraz niektórych elementach OpenGL 4.x. Pełna specyfikacja nowego standardu będzie ogłoszona prawdopodobnie na konferencji SIGGRAPH 2012 odbywającej się w sierpniu. Dobrą wiadomością jest to, że już najnowsze układy GPU debiutujące w tym roku: Mali T604, Adreno 320 oraz w następnym: Tegra 4, PowerVR 600 i Mali T628 będą posiadały wsparcie dla nowego API.

To w połączeniu z informacjami o wsparciu nowych GPU dla standardu OpenCL 1.1 powinno pozwolić deweloperom stworzyć ciekawe produkcje na urządzenia mobilne w następnym roku. Jako że WebGL opiera się na OpenGL ES 2.0, być może wraz z premierą ES 3.0 zostanie pokazana nowa wersja WebGL. Niektórzy spekulują jeszcze o możliwości debiutu OpenGL 4.3, ponieważ grupa Khronos znana jest z tego, że wypuszcza kilka najnowszych specyfikacji w tym samym czasie.

Źródło: VR-Zone

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 1

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.