Premiera DirectX 12 razem z systemem Windows 10. Oficjalnie
Już od pojawienia się pierwszych informacji na temat nowego DirectX 12 zastanawialiśmy się, dla jakich systemów operacyjnych zostanie udostępnione nowe środowisko graficzne od Microsoftu i jaki poziom implementacji otrzymają starsze Windowsy. Na razie nie poznaliśmy odpowiedzi na te pytania, ale jesteśmy już nieco bliżej prawdy - wczoraj do programu Windows Insider Program dołączyła testowa wersja Windowsa 10 o nazwie Windows Technical Preview. Jak się okazuje, nowy system operacyjny będzie miał zdecydowanie po drodze z DirectX 12, a wszystko to za sprawą połączonych premier tych obydwu produktów.
Windows 10 na pewno otrzyma DirectX 12. A co z resztą stawki?
Zgodnie z oficjalnymi informacjami, Windows 10 i DirectX 12 zostaną oficjalnie zaprezentowane mniej więcej w połowie 2015 roku, chociaż data debiutu nowych okienek może się jeszcze przesunąć o miesiąc lub dwa. Nowe środowisko graficzne od Microsoftu będzie dostarczane w standardzie z Windowsem 10, a co z poprzednimi systemami z tej samej rodziny?
Na razie firma z Redmond skutecznie ukrywa w tajemnicy wszystkie informacje na temat kompatybilności DirectX 12, więc jesteśmy tak samo głodni wiedzy jak kilka miesięcy temu - na pewno największy problem będą mieli gracze korzystający z Windowsa 7, bowiem tutaj nie liczymy raczej na ukłon w stronę posiadaczy tego produktu, którego standardowa obsługa zakończy się już w styczniu 2015 roku. A co z Windows 8 i 8.1? W przypadku tego drugiego nie powinna raczej czekać nas żadna niespodzianka, ale nigdy nie możemy być do końca pewni strategii Microsoftu...
W przypadku Windowsa 7 nie powinniśmy liczyć na pełną obsługę DX12, jednak kolejne dwie wersje są zdecydowanie młodsze i ich cykl podstawowej obsługi zakończy się dopiero za kilkanaście miesięcy.
Na razie nie ujawniono szczegółów dotyczących dystrybucji samego Windowsa 10, a jest to bardzo ważne dla spekulacji na temat DirectX 12 i jego kompatybilności. Microsoft pochwalił się także udostępnieniem wczesnych bibliotek swojego nowego środowiska dla deweloperów - nowa technologia jest kompatybilna z Windows Technical Preview, więc twórcy gier mogą zapoznać się z nowymi funkcjami i rozwiązaniami. Kolejna ważna informacja to obsługa DirectX 12 przez silnik Unreal Engine 4.4. Czekamy na kolejne wieści dotyczące odświeżonego API mającego zmienić kurs rozwoju gier na lepszy.
Źródło: Microsoft
Powiązane publikacje

Duolingo stawia na AI. Chodzi o automatyzację procesów, a także redukcję kontraktorów w edukacyjnej rewolucji
22
Microsoft Recall oraz Click to Do trafiły do zapoznawczej aktualizacji Windowsa 11 dla komputerów Copilot+ AI
17
Dystrybucja OpenMandriva Lx 6.0 Rock już dostępna. Stabilna odsłona z KDE Plasma 6, która oferuje jądro Linux 6.15
28
Windows 11 - kwietniowe aktualizacje systemu i zabezpieczeń powodują błędy BSOD, a także problemy z logowaniem
78