Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Powstała pierwsza reklama fikcyjnej pizzerii, stworzona niemal w całości przez różne modele AI. Efekty są dość... przerażające

Natan Faleńczyk | 27-04-2023 17:30 |

 Powstała pierwsza reklama fikcyjnej pizzerii, stworzona niemal w całości przez różne modele AI. Efekty są dość... przerażająceNa rynku istnieje już sporo modeli opartych na algorytmach sztucznej inteligencji, które potrafią stworzyć obrazy, wideo czy dźwięki z opisów tekstowych. Pewna osoba wpadła na pomysł stworzenia za pomocą dostępnych narzędzi reklamy pizzerii, którą sobie wymyśliła. Dzięki temu nie trzeba było zatrudniać aktorów, pisać scenariusza ani tworzyć muzyki czy dźwięków. Rezultaty tego dzieła, pomimo że na swój sposób są imponujące, to czasem wyglądają jak żywcem wyjęte z horroru.

Za pomocą kilku dostępnych narzędzi wykorzystujących potencjał SI, została utworzona reklama fikcyjnej pizzerii Pepperoni Hug Spot. Całość jest zarazem bardzo upiorna, jak i całkiem ponadprzeciętna. 

 Powstała pierwsza reklama fikcyjnej pizzerii, stworzona niemal w całości przez różne modele AI. Efekty są dość... przerażające [1]

Google wraca do wyścigu o AI. Sztuczna inteligencja Bard została udostępniona pierwszym testerom

O tym, że wszystkie usługi oparte na SI rozrastają się w zastraszającym wręcz tempie, nikogo nie trzeba przekonywać. Szczególnie jeśli mówimy o dziedzinie przekształcania tekstu na wszelkie treści multimedialne. Efekty można zobaczyć na udostępnionym na kanale Pizza Later w serwisie YouTube spotu reklamowego wspomnianej zmyślonej pizzerii. Możemy na nim zobaczyć sztucznie wygenerowane osoby, które wspólnie spędzają czas w lokalu, zajadając się pizzą. Międzyczasie pokazany jest proces produkcji, któremu towarzyszy głos narratora. Całość okraszona jest prostą melodią, a sam klimat przywodzi na myśl lata 80. Momentami jednak widać, że tworzenie oczu lub wizualizacja podstawowych czynności dla człowieka jak choćby jedzenie, jest dla algorytmów dość zawiłym zadaniem. Oglądając reklamę, zauważymy sporo scen, które na myśl mogą przywodzić jedynie koszmary. 

 Powstała pierwsza reklama fikcyjnej pizzerii, stworzona niemal w całości przez różne modele AI. Efekty są dość... przerażające [2]

Runway Gen-2 - już niebawem w internetowym edytorze wideo będziemy w stanie stworzyć film z opisu tekstowego

Autor posłużył się modelem językowym GPT-4 do stworzenia nazwy pizzerii oraz scenariusza. Internetowy edytor Runway Gen-2 pozwolił na utworzenie klipu z opisu tekstowego. Za pomocą Eleven Labs powołany do życia został lektor, z kolei do muzyki posłużono się generatorem Soundraw. Wisienką na torcie było Midjourney, które wykorzystano do wykreowania niektórych obrazów widocznych na wideo. Aby poskładać wszystko w całość, użyto programu Adobe After Effects. Cały proces zajął łącznie trzy godziny. Rzecz jasna powstały materiał nie jest idealny. Pokazuje jednak, jak bardzo niewielkim nakładem pracy, można już dziś stworzyć coś, co jeszcze nie tak dawno wymagało sporo czasu i środków.

Źródło: YouTube
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 22

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.