Po fiasku Fallout 76 nic nie zagrozi grom The Elder Scrolls 6 i Starfield
Wszyscy wiemy jak wielu graczy narzekało na produkcje takie jak np. kolejne futurystyczne Call of Duty ale przyznać trzeba, że tak ogromnego fiaska jakim był Fallout 76 dawno w branży gier nie widziano. Trudno nie wyciągnąć takich wniosków zwłaszcza gdy spojrzymy na efekty sprzedaży oraz recenzję zarówno krytyków jak i samych graczy. Ta zła prasa poskutkowało dość naturalnie wątpliwościami ze strony społeczności. Pojawiły się kontrowersje na temat kolejnych produkcji Bethesdy jak The Elder Scrolls 6 czy Starfield. Analityk branży, Michael Pachter, zaznacza jednak, że nic nie powinno zagrozić wspomnianym produkcjom, a porażka Fallouta 76 wynikała wyłącznie z jednego, aczkolwiek znaczącego faktu.
Nie sądzę, aby istniało jakiekolwiek zagrożenie dla przyszłych gier studia, które skupią się na kampanii dla jednego gracza - powiedział analityk branżowy Michael Patcher - Fallout 76 było pojedynczą wpadką.
Kupiłeś Fallout 76? Bethesda sprezentuje Ci kolekcję Fallout Classic
Nikt nie ma już wątpliwości: Fallout 76 był niewypałem ubiegłego roku i wiele wskazuje na to, że nieprędko inna produkcja będzie stanie zdetronizować dzieło Bethesdy. 49 punktów od krytyków oraz 2,4 uśrednionych punktów od graczy na portalu Metacritic mówi swoje i sprawia, że fani (już chyba nieliczni) Bethesdy martwią się o kolejne twory studia. Cała sytuacja przypomina swoją drogą historię BioWare, gdy po Mass Effect: Andromeda wyczekiwano na rychły upadek studia. Analityk Michael Pachter twierdzi jednak, że nie musimy obawiać się o przyszłość Bethesdy. Uważa, że Fallout 76 był raczej czymś na miarę pojedynczej wpadki, niż początkiem końca amerykańskiego studia.
Bethesda prosi o wyrozumiałość: Fallout 76 może zawierać bugi
Nie sądzę, aby istniało jakiekolwiek zagrożenie dla przyszłych gier studia, które skupią się na kampanii dla jednego gracza - powiedział Patcher w wywiadzie dla serwisu GamingBolt - Fallout 76 pokazuje tylko, jak bardzo studio było nieprzygotowane, by zacząć tworzyć gry stricte sieciowe. Prawdopodobnie będą musieli pochylić się nad tytułem i dojść do wniosków, co poszło nie tak oraz jak to naprawić. Patcher dodaję także od siebie, że Fallout 76 był pierwszym tytułem z serii, w który nie zagrał. Wszystko dlatego, że same tylko opinie o produkcji wystarczająco go zniechęcił . Ostatnim co chciałabym zrobić to podważyć autorytet analityka, jednak osobiście wydaje mi się że patrząc chociażby na poruszoną już analogię do studia BioWare, także Bethesda swoją wpadką poczyniła solidny strzał w stopę całego studia i jego wątpliwego już autorytetu.
Powiązane publikacje

NVIDIA twierdzi, że czasy natywnego renderowania obrazu w grach przeminęły. DLSS ma być niedługo standardem
7
Witchfire - The Astronauts z siedmiominutowym materiałem z rozgrywki. Nadszedł czas na polowanie na wiedźmy
22
Onimusha - oryginalna seria gier od Capcomu doczeka się serialowej adaptacji anime. Debiut ukaże się na popularnej platformie VOD
1
Starfield - twórcy pochwalili się łączną liczbą nabywców gry. Gra po dwóch tygodniach tylko zyskała na popularności
40