Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Producenci płyt głównych rezygnują z agresywnej polityki cenowej

Arkad | 28-11-2014 14:25 |

Płyta głównaCo jest najważniejszym elementem zestawu komputerowego? Procesor, karta graficzna, a może płyta główna? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jednak z biegiem czasu niektóre podzespoły mają coraz mniejsze znaczenie i wcale nie musimy poszukiwać najlepszych konstrukcji w celu osiągnięcia zamierzonego celu - tak właśnie stało się z płytami głównymi, które obecnie nie są już tak ważne jak kilka lat temu. Mówiąc prościej, zakup nawet relatywnie taniego modelu nie powinien przysporzyć nam w przyszłości nawet najmniejszych kłopotów. Z tego względu główni producenci płyt głównych zaczęli dosłowne iść na ilość - obserwowaliśmy różne promocje dotyczące nie tylko wyższej półki, dzięki czemu zamierzona sprzedaż w pewnym stopniu zniwelowała straty związane ze zmianą strategii.

Koniec z atrakcyjnymi promocjami dla tańszych płyt głównych.

Jak się okazuje, opisana wyżej taktyka spowodowała znaczący spadek marży brutto, a co za tym idzie jednostkowy dochód zbliżył się do niebezpiecznej granicy. Sprzedano co prawda odpowiednią ilość zestawów, jednak firmy nie są zadowolone z takiego sposobu osiągania swoich wyników finansowych. Co to oznacza dla rynku płyt głównych? Najwięksi producenci muszą podnieść poziom marży brutto, która gwarantuje stabilną przyszłość każdej korporacji - spowoduje to ogólny wzrost cen dla wszystkich segmentów, więc możemy spodziewać się mniejszej sprzedaży płyt głównych w przyszłym roku.

Znane marki będą także starały się przekonać użytkowników do zakupu droższych konstrukcji z wyższej półki, jednak tutaj walka o klienta nie jest wcale łatwa i takie firmy jak Gigabyte, ASUS oraz MSI będą musiały zainwestować sporo w sam marketing. Opisywana zmiana strategii ma uchronić producentów przed ryzykownymi decyzjami o sprzedawaniu niektórych modeli na granicy opłacalności. Taka sytuacja miała miejsce w tym roku, gdy firmy za wszelką cenę starały się sprzedać wyznaczoną ilość egzemplarzy.

Źródło: KitGuru

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 10

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.