Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Płyty główne ASUS ROG jednak bez 5-letniej gwarancji

Sebastian Oktaba | 30-09-2014 16:29 |

W maju bieżącego roku otrzymaliśmy od firmy ASUS oficjalną informację, że płyty główne należące do serii Republic of Gamers, zatem modele przeznaczone dla graczy i overclockerów, otrzymują rozszerzoną gwarancję po rejestracji produktu na stronie internetowej. Zamiast standardowych trzech lat wprowadzono pięcioletni okres serwisowania. Z promocji skorzystaliby nie tylko przyszli klienci, bowiem mieli nią zostać objęci wszyscy, którzy kupili płyty główne po 1 stycznia 2014 roku. Niestety, dzisiaj otrzymaliśmy sprostowanie do tamtej wiadomości, że nastąpiła pomyłka i warunki gwarancji dotyczą tylko zmiany w usłudze door-to-door (Pick-Up & Return service). Owa pomyłka, jak to zostało delikatnie nazwane, zapewne nie ucieszy świeżo upieczonych nabywców sprzętu ROG.

To rozczarowująca wiadomość, ponieważ pięcioletnia gwarancja była mocnym atutem płyt głównych z rodziny Republic of Gamers, które są zauważalnie droższe od bezpośredniej konkurencji, również oferującej trzy lata serwisu. Rozszerzenie gwarancji było zatem czymś namacalnym, co mogło przekonać kupujących do wybrania produktów ASUS, tymczasem mamy bardzo niezręczną sytuację. Osoby dokonujące zakupu na podstawie wcześniejszych deklaracji producenta raczej nie będą zadowolone, mogą się wręcz poczuć wprowadzone w błąd. Zacznijmy jednak od początku - poniżej wspomniana wiadomość pochodząca sprzed kilku miesięcy:

5-letnia gwarancja door-to-door dotyczy płyt głównych z serii ASUS TUF i ROG zakupionych po 1 stycznia 2014 r. Szczegółowy wykaz modeli i warunki są dostępne na stronie https://eu-rma.asus.com/MB. Usługa gwarancji door-to-door (Pick-Up & Return service) obowiązuje w wybranych krajach europejskich, w tym w Polsce. Aby z niej skorzystać należy zarejestrować się w ASUS VIP i wprowadzić do systemu dowód zakupu (nowe warunki obowiązują dla płyt głównych TUF i ROG zakupionych po 1 stycznia 2014 r.). Do ASUS VIP można się zarejestrować na stronie: https://www.asus.com/support/

Wszystko zostało jasno i klarowanie napisane z zaznaczeniem jakiej grupy produktowej dotyczy. Chyba nie trzeba nikomu uzmysławiać, że między piątką i trójka jest zasadnicza różnica, zwłaszcza jeśli mówimy o gwarancji. Oczywiście, rozszerzenie usługi door-to-door dla modeli Republic of Gamers to przyjemny dodatek, aczkolwiek jest wysoce wątpliwe, aby zrekompensował nabywcom potencjalną stratę z tytułu krótszego okresu ogólnej gwarancji. Strona producenta dotycząca tego tematu już niestety nie działa, chociaż jest możliwa do znalezienia w Google. Dokładna treść sprostowania znajduje się poniżej, ale czekamy na dalszy komentarz firmy, wyjaśniający co było powodem podania błędnej informacji lub zmiany decyzji i czy jedynymi stratnymi będą klienci końcowi.

W informacji prasowej z dn. 21 maja 2014 r., na podstawie której redakcja przygotowała artykuł, a dotyczącej zmian gwarancyjnych płyt głównych firmy ASUS, podana została niepoprawna informacja dot. wydłużenia okresu gwarancji w przypadku serii ROG. Zmiana warunków dotyczy objęcia płyt głównych ASUS ROG i TUF usługą serwisową door-to-door. Okres gwarancyjny pozostaje bez mian, czyli dla płyt z serii ROG - 3 lata, dla serii TUF - 5 lat.

Strona była i strony nie ma. Pozostał problem...

Źródło: PurePC / ASUS

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 20

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.