Płyty główne ASUS ROG jednak bez 5-letniej gwarancji
W maju bieżącego roku otrzymaliśmy od firmy ASUS oficjalną informację, że płyty główne należące do serii Republic of Gamers, zatem modele przeznaczone dla graczy i overclockerów, otrzymują rozszerzoną gwarancję po rejestracji produktu na stronie internetowej. Zamiast standardowych trzech lat wprowadzono pięcioletni okres serwisowania. Z promocji skorzystaliby nie tylko przyszli klienci, bowiem mieli nią zostać objęci wszyscy, którzy kupili płyty główne po 1 stycznia 2014 roku. Niestety, dzisiaj otrzymaliśmy sprostowanie do tamtej wiadomości, że nastąpiła pomyłka i warunki gwarancji dotyczą tylko zmiany w usłudze door-to-door (Pick-Up & Return service). Owa pomyłka, jak to zostało delikatnie nazwane, zapewne nie ucieszy świeżo upieczonych nabywców sprzętu ROG.
To rozczarowująca wiadomość, ponieważ pięcioletnia gwarancja była mocnym atutem płyt głównych z rodziny Republic of Gamers, które są zauważalnie droższe od bezpośredniej konkurencji, również oferującej trzy lata serwisu. Rozszerzenie gwarancji było zatem czymś namacalnym, co mogło przekonać kupujących do wybrania produktów ASUS, tymczasem mamy bardzo niezręczną sytuację. Osoby dokonujące zakupu na podstawie wcześniejszych deklaracji producenta raczej nie będą zadowolone, mogą się wręcz poczuć wprowadzone w błąd. Zacznijmy jednak od początku - poniżej wspomniana wiadomość pochodząca sprzed kilku miesięcy:
5-letnia gwarancja door-to-door dotyczy płyt głównych z serii ASUS TUF i ROG zakupionych po 1 stycznia 2014 r. Szczegółowy wykaz modeli i warunki są dostępne na stronie https://eu-rma.asus.com/MB. Usługa gwarancji door-to-door (Pick-Up & Return service) obowiązuje w wybranych krajach europejskich, w tym w Polsce. Aby z niej skorzystać należy zarejestrować się w ASUS VIP i wprowadzić do systemu dowód zakupu (nowe warunki obowiązują dla płyt głównych TUF i ROG zakupionych po 1 stycznia 2014 r.). Do ASUS VIP można się zarejestrować na stronie: https://www.asus.com/support/
Wszystko zostało jasno i klarowanie napisane z zaznaczeniem jakiej grupy produktowej dotyczy. Chyba nie trzeba nikomu uzmysławiać, że między piątką i trójka jest zasadnicza różnica, zwłaszcza jeśli mówimy o gwarancji. Oczywiście, rozszerzenie usługi door-to-door dla modeli Republic of Gamers to przyjemny dodatek, aczkolwiek jest wysoce wątpliwe, aby zrekompensował nabywcom potencjalną stratę z tytułu krótszego okresu ogólnej gwarancji. Strona producenta dotycząca tego tematu już niestety nie działa, chociaż jest możliwa do znalezienia w Google. Dokładna treść sprostowania znajduje się poniżej, ale czekamy na dalszy komentarz firmy, wyjaśniający co było powodem podania błędnej informacji lub zmiany decyzji i czy jedynymi stratnymi będą klienci końcowi.
W informacji prasowej z dn. 21 maja 2014 r., na podstawie której redakcja przygotowała artykuł, a dotyczącej zmian gwarancyjnych płyt głównych firmy ASUS, podana została niepoprawna informacja dot. wydłużenia okresu gwarancji w przypadku serii ROG. Zmiana warunków dotyczy objęcia płyt głównych ASUS ROG i TUF usługą serwisową door-to-door. Okres gwarancyjny pozostaje bez mian, czyli dla płyt z serii ROG - 3 lata, dla serii TUF - 5 lat.
Strona była i strony nie ma. Pozostał problem...
Źródło: PurePC / ASUS
Powiązane publikacje

ASRock X870 LiveMixer WiFi - płyta główna dla twórców cyfrowych. Obsługa 25 portów USB, M.2 PCIe Gen 5 i socket AMD AM5
68
MSI MEG X870E GODLIKE X EDITION - premiera specjalnej płyty głównej z okazji 10-lecia serii dla najbardziej wymagających
36
Duża wpadka Gigabyte. Firma proponowała zakup procesora Intel Core i5-14600K w zestawie z niekompatybilną płytą główną Z890
55
Podstawka AMD AM6 ma mieć około 2100 pinów. Konsumenci nie będą musieli kupować nowych systemów chłodzenia
86