PlayStation 5 Slim będzie wymagać dostępu do Internetu podczas... podłączania napędu Blu-ray
Po wielu miesiącach plotek Sony w końcu zapowiedziało odświeżoną, nieco pomniejszoną wersję konsoli PlayStation 5, jednak wielu graczy raczej nie jest zachwyconych wprowadzonymi zmianami. Co prawda nowe urządzenie będzie nieco mniejsze, cichsze i bardziej energooszczędne, ale trudno stwierdzić, by całość prezentowała się teraz choć nieco ładniej... Poza tym nie wszystkim pasuje wizja dołączania do konsoli napędu Blu-ray. Zwłaszcza że wcale nie będzie to takie prosty proces.
Sony zapewne nie chce, by gracze korzystali z nieautoryzowanych napędów. Problem tylko w tym, że w przypadku braku Internetu lub awarii serwera użytkownicy w ogóle nie będą mieli możliwości skorzystania z urządzenia.
Tak wygląda PlayStation 5 Slim. Sony podaje pierwsze szczegóły wraz z orientacyjnym terminem premiery
W sieci pojawiły się właśnie zdjęcia opakowania konsoli PlayStation 5 Slim z dołączoną grą Call of Duty: Modern Warfare 3. Nie byłoby w nich nic szczególnego, gdyby nie mały dopisek: "Połączenie internetowe jest wymagane do sparowania napędu i konsoli PS5 podczas konfiguracji" (po tłumaczeniu). Jak się zatem okazuje, konsola za pośrednictwem sieci PlayStation Network będzie sprawdzać autentyczność napędu, co wydaje się dosyć dziwnym rozwiązaniem. Można by je porównać do konieczności łączności z serwerem podczas gry single-player.
Additional images of the Modern Warfare III PS5 Slim Bundle
— CharlieIntel (@charlieINTEL) October 24, 2023
Back says “150GB minimum.” Also says 90GB+ download required to play.
Bundle is available November 10th
(ty @_tlyer) pic.twitter.com/zAhx0lZWdu
Konsola Sony PlayStation 5 nareszcie otrzymuje funkcję w PS Store, która była dostępna w poprzednich generacjach
Można oczywiście zrozumieć motywy Sony - producent zapewne nie chce, by gracze korzystali z nieautoryzowanych napędów. Problem tylko w tym, że w przypadku braku Internetu lub awarii serwera użytkownicy w ogóle nie będą mieli możliwości skorzystania z urządzenia. Cała sprawa z oczywistych względów wygląda dosyć niepokojąco, aczkolwiek 99% graczy w praktyce nie powinna mieć z tym żadnego problemu. Koniec końców właściwie wszystkie urządzenia elektroniczne (w tym konsole i jej akcesoria) projektowane są pod kątem łączności z siecią...
Powiązane publikacje

PlayStation Handheld z nowymi szczegółami specyfikacji. Specyfikacja konsoli ma mieć podobieństwa do AMD Strix Halo
18
ASUS wyjaśnia, dlaczego konsole ROG Xbox Ally nie zostały wyposażone w ekrany OLED
28
Nintendo Switch 2 może umożliwić dalszą grę nawet jeśli bateria woła o ładowarkę. Producent potwierdził nietypowy błąd konsoli
14
Nintendo chwali się niesamowitymi wynikami Switcha 2. To może być najszybciej sprzedająca się konsola w historii
62