Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

PlayStation 5 może inaczej obsługiwać Ray Tracing niż Xbox Series X

PlayStation 5 może inaczej obsługiwać Ray Tracing niż Xbox Series XNadal nie posiadamy kompletnych informacji na temat specyfikacji PlayStation 5 ani Xbox Series X. Wiemy jednak o tych konsolach nowej generacji całkiem sporo. Obydwie z nich będą wyposażone w procesory Ryzen trzeciej generacji oparte o architekturę Zen 2, wykonane w litografii 7 nm i z ośmioma rdzeniami. Z kolei jeśli chodzi o GPU, znajdziemy w nich wariant układu AMD Radeon Navi, a obydwie konsole będą także sprzętowo wspierały Ray Tracing. Według najnowszych przecieków PS5 i Xbox Series X będą się jednak różniły w implementacji RT. Nowy sprzęt Sony ma być oparty na architekturze RDNA 1, która natywnie Ray Tracingu nie wspiera, a więc w grę wchodzi prawdopodobnie autorskie rozwiązanie.

Według nowych przecieków, PlayStation 5 ma oferować inny rodzaj implementacji Ray Tracingu niż Xbox Series X.

PlayStation 5 z inną technologią Ray Tracingu niż Xbox Series X [1]

Na początku trzeba zaznaczyć, że informacja ta nie jest oficjalna, a pochodzi od japońskiego blogera Komachi Ensaki, specjalizującego się w tematyce AMD. Na swoim Twitterze opisał cztery nowe układy o nazwach roboczych Sparkman, Arden (Xbox Series X) oraz Oberon i Ariel (PlayStation 5). Te dwa pierwsze obsługują Ray Tracing i Variable Rate Shading, podczas gdy w przypadku Oberona i Ariela nie ma żadnej wzmianki o tych technologiach, co oznacza, że Sony w PlayStation 5 mogłoby używać innego układu odpowiadającego za RT i VRS. Słowa Ensakiego potwierdza inny użytkownik Twittera, @rogame (tutaj można podejrzeć cały wątek). Wspomniał on również o tym, że w przypadku układów Oberon (nazwy kodowe APU PS5), mówimy o GPU Navi 10, z 36 blokami CU podzielonymi na 18 WGP, z pamięcią GDDR6 o przepustowości 14 Gbps i zegarem taktowanym 2 GHz. Ariel ma odznaczać się porównywalnymi parametrami. Informacje te pochodzą z wewnętrznych dokumentów AMD z przełomu czerwca i lipca 2019.

Znamy szacunkowy koszt produkcji PlayStation 5 i Xbox Series X

PlayStation 5 z inną technologią Ray Tracingu niż Xbox Series X [3]

Wiele świadczy o tym, że Xbox Series X ma być oparty o nową architekturę RDNA 2, która ma być oficjalnie ujawniona na CES 2020. Natomiast APU PlayStation 5 może być oparte na zmodyfikowanej architekturze RDNA 1, dlatego też Sony może musieć posłużyć się alternatywnym rozwiązaniem, aby uzyskać Ray Tracing i Variable Rate Shading. Według ostatnich doniesień wydajność gier w chwili obecnej jest lepsza na PlayStation 5, ale prawdopodobnie wynika to z faktu wcześniejszego dostarczenia devkitów deweloperom. Użytkownik forum ResetEra, który wyjawiał od jakiegoś czasu informacje o konsolach nowej generacji jest zdania, że Xbox Series X z czasem osiągnie podobny, lub nawet lepszy poziom wydajności wraz z usprawnieniem devkitów i software'u. Oczywiście w oczekiwaniu na te konsole należy zaznaczyć, że większość tych informacji jest nieoficjalna, aczkolwiek dużą ich część potwierdzały wiarygodne źródła, w tym Digital Foundry oraz Tom Warren z The Verge.

Xbox Series X: wygląd konsoli, wstępna wydajność i data premiery

PlayStation 5 z inną technologią Ray Tracingu niż Xbox Series X [2]

Źródło: Wccftech, Twitter, ResetEra
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 32

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.