Pierwszy spadek zysków Samsunga od 2011 roku
Samsung to jeden z najbardziej rozpoznawalnych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Wiele sklepów jest dosłownie zdominowane przez produkty tej marki - telewizory, pralki, zmywarki, lodówki, piekarniki, mikrofalówki, smartfony, tablety, monitory, aparaty cyfrowe i dyski SSD to jeszcze nie wszystkie produkty Samsunga, które możemy znaleźć w punktach dystrybucyjnych na całym świecie. Koreańska korporacja składa się z wielu działów pracujących nad rozwojem wybranych technologii. Możemy między innymi wyróżnić Samsung Display zajmujące się produkcją wyświetlaczy i monitorów oraz Samsung Mobile opierające swoją działalność na smartfonach i tabletach, ale nie zapominajmy także o mniej znanych podmiotach zajmujących się na przykład budownictwem.
Zyski giganta słabną, ale nie jest tragicznie.
Dzisiaj zajmiemy się najbardziej dochodowym działem Samsung Electronics, któremu podlegają wszystkie urządzenia elektroniczne znajdujące się w sklepach. Producent nie może być zadowolony z obecnej sytuacji na rynku i musi prawdopodobnie przeprowadzić poważną przebudowę swojej oferty - firma potwierdziła właśnie doniesienia o pierwszym od 2011 roku spadku rocznego zysku. Co więcej, od września ubiegłego roku rynkowy udział produktów Samsunga cały czas maleje.
Doniesienia płynące z Korei Południowej nie są na pewno zadowalające, ale jednocześnie nie możemy mówić o bardzo poważnym kryzysie. Zysk operacyjny za ten rok ma wynieść około 25 bilionów wonów (22,6 miliarda dolarów) i będzie to najgorszy wynik od trzech lat - najbardziej przyczynił się do tego trzeci kwartał, kiedy to zyski stały na relatywnie niskim poziomie 4,2 biliona wonów (3,6 miliarda dolarów). Sytuacja na rynku mobilnym według relacji producenta nie wygląda najgorzej.
Sprzedaż modelu Galaxy Note 4 spełniła oczekiwania i dział mobilny wkracza w nowy rok z podniesioną głową. Co innego, że udział mobilnej dywizji w generowaniu zysku Samsunga spadł do 44 procent (64 procent w 2013 roku). Producent na pewno przebuduje ofertę swoich modeli ze średniej i niskiej półki w celu zredukowania kosztów - mówi się m.in. o ograniczeniu ilości smartfonów, które nie przynoszą odpowiednich zysków.
Źródło: KitGuru
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57