Pierwszy materiał z wersji alpha Beyond Good and Evil 2
Tegoroczne targi E3 2017 może nie były najbardziej ekscytującą edycją tej imprezy w historii, ale jeśli za jej najbardziej interesujący fragment wielu graczy uważa konferencję Ubisoftu, to coś jest na rzeczy. To "coś" to zapowiedź Beyond Good and Evil 2, czyli kontynuacji kultowej produkcji z 2003 roku autorstwa Michela Ancela. Nie jest to może Half-Life 3, ale emocje towarzyszące całej sprawie są niewiele mniejsze. W końcu od czasu gdy gracze ujrzeli zakończone cliffhangerem zakończenie pierwszej części minęło już blisko 15 lat! Szmat czasu, a to niestety nie koniec oczekiwania, ponieważ gra jest jeszcze w na tyle wczesnej fazie produkcji, że podczas targów ujrzeliśmy jedynie prerendorowany trailera i zero rozgrywki. Czy to znaczy, że Ubisoft nie ma nam nic więcej do pokazania? Na całe szczęście aż tak źle nie jest, bowiem do sieci trafił pierwszy materiał z wersji alpha.
To co w prezentacji robi największe wrażenie, to możliwość płynnego przeskakiwania z widoku pojedynczego miasta do całej planety.
W poprowadzonej przez samego Michela Ancela prezentacji możemy się przyjrzeć pierwszym skrawkom gameplayu z nadchodzącej produkcji. Na razie nie ma tutaj wiele szczegółów, ponieważ poza samym poruszaniem się po mapie z mechaniki nie pokazano zbyt dużo. Mogliśmy natomiast przyjrzeć się możliwościom przygotowywanego na potrzeby gry silnika i trzeba przyznać, że jego możliwości robią wrażenie. Szczególnie imponująco wyglądają możliwość błyskawicznego przeskoku z nawigowania po powierzchni planety do latania między planetami bez żadnych ekranów ładowania. Czy tak będzie się to prezentowało w samej grze? Choć trudno w to uwierzyć, to twórcy obiecują, że tak.
Ubisoft na E3 2017 zaprezentował 10 nowych gier i projekt VR
Oprócz samej prezentacji rozgrywki i możliwości silnika wielu cennych informacji na temat nadchodzącego tytułu udzielił sam Michel Ancel. Dowiedzieliśmy się dzięki temu m.in. o roli statków kosmicznych, które w grze stanowią podstawowy środek transportu oraz bazę wypadową dla graczy. Każdy z nich dodatkowo będzie mógł funkcjonować jako osobna lokacja, gdzie na graczy czekają do wykonania dodatkowe zadania oraz aktywności nieprzewidziane scenariuszem. Przykładowo może się np. okazać, że statek jest wykorzystany do transportu niewolników. Jeśli znajdziemy na to dowód i go sfotografujemy, możemy później przekazać te informacje władzom pobliskiego miasta. To z kolei ma wywołać z ich strony reakcję, a efekty będzie widać w zachowaniu całej lokalnej społeczności.
Podsumowanie targów E3 2017 oczami redakcji PurePC
Brzmi ambitnie? Nawet bardzo, a to tylko kilka z poruszonych w materiale wątków. Jeśli wszystkie obietnice z filmiku udałoby się zrealizować, to czeka nas sandbox, jakiego jeszcze nie było. Pytanie tylko czy to możliwe? Michel Ancel to na szczęście nie Peter Molyneux ani Hideo Kojima, którzy z mamienia graczy pięknymi obietnicami uczynili wręcz sztukę, ale jednak gra jest jeszcze w bardzo wczesnej fazie produkcji i wiele się może na tym etapie wydarzyć. Jako fan pierwszej części gorąco kibicuję, żeby chociaż część z tych pomysłów udało się wcielić do finalnego produktu, ale z ostrożności wstrzymałbym się jeszcze ze składaniem pre-ordera.
Beyond Good and Evil 2 jednak powstanie? Są nowe przecieki
Powiązane publikacje

Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32
DOOM: The Dark Ages - oto Cosmic Realm. Prezentacja przeciwników i świata nawiązującego do twórczości H.P. Lovecrafta
5