Pierwszy duży patch do Vampyra: jest poprawa optymalizacji?
Odpowiadając od razu na pytanie zawarte w tytule: niestety nie. Wszyscy grający w produkcję od Dontnod pt. Vampyr wiedzą, jak bardzo cierpi ta gra pod kątem optymalizacji oraz stutteringu. Laptop złożony z podzespołów i7-7700HQ / 16 GB RAM / GeForce GTX 1060 6GB na ustawieniach ultra generował uśrednionych 52 fpsów. Komputer oferujący z kolei i5-7400 / 8 GB RAM / GeForce GTX 1050 Ti 4GB pozwalał na grę z ustawieniami ultra na poziomie uśrednionych 47 fpsów. Najgorsze w grze są jednak spadki klatek nawet o 15 na raz. Wiadomość o aktualizacji po pierwsze więc ucieszyła, a po bliższym zaznajomieniu się z nią okazało się, że nie tylko nie naprawia optymalizacji, ale także przynosi kolejne problemy.
Na pecety, PlayStation 4 i Xboksa One "wjechał" właśnie pierwszy patch do gry Vampyr. Pomimo kilku usprawnień, nie zdołano jednak wyeliminować błędów w optymalizacji.
Recenzja Vampyr - Wampirowi brakuje zębów, ale klimat miażdży
Patch naprawia sporo błędów w grze, niemniej nie zajmuje się naprawą optymalizacji i stutteringiem, a dodatkowo implementując nowe rozwiązania przysparza kolejnych problemów. Np. od teraz w pecetowej wersji gry możemy przełączać się pomiędzy celami za pomocą rolki myszy, co jednak - jak zgłaszają gracze - zupełnie zepsuło system sterowania. Kamera ma tendencje do blokowania się i przełączania. Aktualizacja powoduje także problemy z zawieszaniem się punktacji doświadczenia tak, że gracz nie może zdobywać nowych leveli. O ile dość długo czekaliśmy na pierwszy duży patch do gry, to wydaje się, że drugi powinien przyjść znacznie szybciej - poprawiając błędy pierwszego. Patch ukazał się na PC, PlayStation 4 i XOne.
Wymagania sprzętowe gry Vampyr - krwi nie trzeba sobie upuszczać
Patch 1.04 dla gry Vampyr - lista zmian:
- [PC] Usprawniono poruszanie się bohatera (przytrzymywanie klawisza / przełączanie)
- Ikona odzyskiwania zdrowia jest teraz prawidłowo wyświetlana, gdy postać odzyskuje zdrowie
- [PC] Za pomocą scrolla myszy możemy teraz przełączać namierzanie wrogów
- Custcenka z udziałem Dorothy i Dariusa będzie od teraz wyświetlana poprawnie (wymagane jest rozpoczęcie nowej gry)
- Naprawiono błąd, przez który Sean Hampton blokował się w krześle w trakcie wybranych dialogów
- Naprawiono błąd, przez który przypadkowe postaci pojawiały się na mapie
- Naprawiono błąd, w wyniku którego sidequest Toma Wattsa został zablokowany podczas dokonywania wyboru w trakcie badania lekarskiego
- Naprawiono błąd, przez który gracze mogli zniknąć z mapy w Southwark
- [PC] Naprawiono błąd, uniemożliwiający zmianę strony w ekwipunku
- [PC] Zielone migotanie nie powinno już występować
- [XOne] Naprawiono problem z obijającym się w wodzie, oślepiającym światłem
- Naprawiono błąd, przez który dialog Camelii pozostawał bez powodu zablokowany
Powiązane publikacje

Lords of the Fallen - pojawiła się wersja 2.0, mająca ostatecznie poprawić jedno z największych rozczarowań 2023 roku
9
Nintendo ujawnia szczegóły Mario Kart World. Nowe trasy, postacie, power-upy i rewolucyjna mechanika cofania czasu
3
F1 25 - Najnowsza wyścigowa produkcja od Codemasters będzie kolejną grą z zaimplementowanym Path Tracingiem na PC
54
Microsoft Gaming Copilot zaoferuje graczom podpowiedzi w czasie rzeczywistym i ułatwi zarządzanie biblioteką
17