PhysX ponownie możliwe w układzie Radeon plus GeForce?
Świat się kończy albo ktoś w NVidii popełnił błąd, który może kosztować go stołek tudzież utratę przyrodzenia (gdy Jen-Hsun Huang znajdzie winowajcę całego zajścia). W czym rzecz? Pamiętacie, jak we wrześniu ubiegłego roku „zieloni” wprowadzili blokadę programową w swoich sterownikach, aby uniemożliwić równoczesne używanie kart graficznych ATI Radeon z GeForce pracującymi jako akcelerator fizyki? W związku z tym posiadacze konkurencyjnych produktów zostali pozbawieni jakiejkolwiek możliwości (nawet jeśli wcześniej kupili produkt NVidii w tym celu) korzystania z technologii PhysX. Decyzja NVidii była szeroko krytykowana, wzbudziła ogólny niesmak i pogardę, zaś sama blokada szybko została nieoficjalnie zdjęta przez zdeterminowanych programistów. Tymczasem w najnowszych sterownikach 257.15 owego zabezpieczenia... brak. Co się stało?
Fakt ten zarejestrował niejaki GenL, będący (cóż za przypadek) twórcą modyfikacji pozwalającej ponownie łączyć karty GeForce do obliczeń CUDA i PhysX z Radeonem renderującym nad grafiką. Jak się okazuje, zarówno wersje driverów pod Win XP oraz Windows 7 (64-bit) są pozbawione haniebnych zabezpieczań i PhysX działa z Radeonem sprzężonym z GeForce bez większych problemów. Nasuwa się zatem pytanie - czy to tylko przypadkowy błąd, czy może wycofanie się ze wcześniejszej decyzji? A może przejście do konkurencji współtwórcy PhysX (Manju Hegde) miało wpływ na zmianę polityki NVidii?
Źródło: NGOHQ
Powiązane publikacje

Google Labs wprowadza eksperymentalne narzędzia AI do nauki języków obcych z wykorzystaniem modelu Gemini
5
Meta AI rzuca wyzwanie ChatGPT. Nowa aplikacja z funkcją Discover Feed jest już dostępna na Androida i iOS
17
Grok 3.5 odpowie na pytania bez przeszukiwania Internetu. Gwarantuje to sam Elon Musk
32
Duolingo stawia na AI. Chodzi o automatyzację procesów, a także redukcję kontraktorów w edukacyjnej rewolucji
24