Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Pecety najpopularniejsze wśród twórców gier - Ankieta GDC

Sebastian Oktaba | 19-02-2014 16:49 |

Podczas ostatniej edycji Game Developers Conference przeprowadzono bardzo ciekawe badanie - organizatorzy w formie ankiety zapytali kilka tysięcy wiodących developerów, jaką platformę do gier zamierzają aktywnie wspierać w najbliższym czasie. Głosowało ponad 2600 osób związanych z przemysłem rozrywkowym, natomiast wygrana dość nieoczekiwanie powędrowała na konto pecetów, jakie zgodnie z logiką niektórych ekspertów oraz analityków, stanowią gatunek wymierający... Tak mniej więcej od połowy lat 90-tych, kiedy to przyczyną ich nieuchronnego zgonu miała zostać Amiga, potem PlayStation, next-geny itp. itd. Uparte blaszaki jednak nie wykorkowały lecz konsekwentnie zawłaszczały coraz większą część rynku. Chociaż badanie dotyczyło tylko programistów z Europy oraz Stanów Zjednoczonych, to pokazuje pewną wyraźną tendencję - pomimo debiutu konsol kolejnej generacji, większość branży nie zamierza porzucić dobrze znanej i niezatapialnej platformy, jaką bezsprzecznie są komputery osobiste.

Wyniki ankiety są nawet więcej niż zaskakujące, ponieważ konsola PlayStation 4 zajmuje dopiero czwartą pozycję, wyprzedzona przez urządzenia mobilne i produkcje przeglądarkowe. Jeszcze dalej wylądował Xbox One, natomiast największym przegranym wydaje się Nintendo, praktycznie zamykające stawkę. Cóż, pewnie gdyby podobne badania przeprowadzono wśród azjatyckich developerów (zwłaszcza w Japonii), wyniki byłyby znacznie korzystniejsze dla koncernu Satoru Iwata. Entuzjazm osłabł także w stosunku do konsol przenośnych, bowiem tylko PlayStation Vita może liczyć na szersze wsparcie.

  • PC/Mac - 52,04%
  • Smartfony/Tablety - 50,63%
  • Gry przeglądarkowe - 20,08%
  • PlayStation 4 - 19,66%
  • Xbox One - 16,95%
  • Konsole z Androidem - 10,93%
  • PlayStation Vita - 7,47%
  • Xbox 360 - 6,13%
  • PlayStation 3 - 6,06%
  • Nintendo Wii U - 4,42%
  • Nintendo 3DS - 1,90%
  • PlayStation Portable - 1,07%
  • Nintendo Wii - 0,95%
  • Nintendo DS - 0,50%

Ponad 52% odpowiadających zadeklarowało wsparcie dla komputerów osobistych, co wygląda naprawdę optymistycznie, nawet w porównaniu do niesamowicie dynamicznie rozwijającego się rynku gier przeznaczonych na urządzenia mobilne. Udział nowego Xboxa i PlayStation będzie prawdopodobnie wzrastał na przestrzeni kolejnych lat, podobnie jak ilość tytułów multiplatformowych, przeznaczonych na trzy wiodące „dorosłe” platformy (PC/XO/PS4).

Pecety na rynku gier nadal trzymają się znakomicie, a programiści pomimo narzekania na piractwo, z jakichś powodów zamierzają aktywnie wspierać tę platformę.

Źródło: gdconf.com

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 14

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.