PayPal chce kupić Pinterest za 45 mld dolarów. Transakcja większa niż przejęcie Linkedin przez Microsoft
PayPal jest poważnie zainteresowany nabyciem serwisu Pinterest. Informację, jako pierwszy podał Bloomberg, który powołując się na anonimowe źródło, twierdzi, że kalifornijska firma jest w stanie zaoferować około 70 dolarów za akcję. To oznacza, że wartość transakcji wyniosłaby aż 45 mld dolarów amerykańskich. To znacznie więcej niż w przypadku zakupu platformy LinkedIn, za którą Microsoft zapłacił 26,2 mld dolarów. Gigant rynku płatności internetowych negocjuje z włodarzami usługi Pinterest, natomiast rozmowy mają charakter poufny i żadna z firm nie zdecydowała się na ten moment na wydanie oficjalnego komentarza w sprawie. Co może zyskać PayPay, nabywając wspomniany serwis?
PayPal jest zainteresowany kupnem usługi Pinterest w cenie 70 dolarów amerykańskich za akcje. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, będzie to jedno z większych przejęć w branży w ostatnich latach.
Aplikacje zdrowotne a prywatność i bezpieczeństwo danych. Warto zwrócić uwagę na szczegóły
PayPal to jedno z nielicznych globalnych przedsiębiorstw, które nie ucierpiało z powodu pandemii COVID-19. W zasadzie firma skorzystała na niej z uwagi na wzrost liczby transakcji internetowych na rynku e-commerce. Tak się składa, że w ostatnim czasie Pinterest rozwinął swoją działalność związaną z rzeczonym segmentem, tworząc między innymi narzędzia dla reklamodawców. Usługa, która agreguje inspirujące zdjęcia i grafiki przeróżnych przedmiotów ma ogromny potencjał handlowy. O potencjalnej realizacji przejęcia, niekoniecznie przez PayPal, rozmawiano z pewnością już wcześniej. Wskazuje na to ostatnia decyzja Evana Sharpa, współzałożyciela przedsiębiorstwa.
Awaria Facebooka namiastką apokalipsy, czyli jak wątła jest nasza cyfrowa cywilizacja
Sharp ogłosił niedawno plany opuszczenia „pokładu” PayPal i przejścia do biznesu kierowanego przez byłego projektanta Apple, Jony’ego Ive. Choć Pinterest nie jest szczególnie popularny w naszym kraju, trzeba go pochwalić serwis za powolny, ale wzrost i potencjał związany z branżą e-commerce. Przed nowymi właścicielami otworzy się więc potężna droga z szerokimi możliwościami. Najwyraźniej PayPal doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Jak inaczej tłumaczyć chęć wyłożenia „na stół” kwoty bliskiej 45 mld dolarów? Czekamy na oficjalne stanowisko firm.