Path of Exile 2 - zbliża ogromna aktualizacja. Nowa klasa, Ascendancy, opcje craftingu, zmiany w Endgame i wiele innych
Po naprawdę sporym sukcesie na premierę Early Access Grinding Gear Games nieco zwolniło tempo. Na tyle, że znacząco ochłodziło to zapał wielu graczy. Oczywiście pojawiały się kolejne update'y, jednak nadal należy po prostu brać poprawkę na to, że to bardzo wstępny etap rozwoju Path of Exile 2. Początek przyszłego miesiąca będzie za to owocny dla osób, które czekały na jakieś bardziej znaczące zmiany w rozgrywce. Ich zakres jest zaiste spory.
Już 4 kwietnia pojawi się Dawn of the Hunt. Aktualizacja wprowadzi do Path of Exile 2 masę nowości, na czele z klasą Huntress i Ascendancy.
Recenzja Path of Exile 2, czyli pogromcy Diablo 4. Opinia po wielu godzinach spędzonych w Early Access
Nie będzie wielkim ryzykiem stwierdzenie, że to największy update do Path of Exile 2, jaki się pojawił do tej pory - potencjalnie zmieniający diametralnie rozgrywkę. Najbardziej rzuca się w oczy wygnana z własnej wioski Huntress. Trudno nie docenić jej konceptu, zwłaszcza jeśli mówimy o graczach stawiających na zróżnicowane buildy. Klasa ta bowiem może być zabójcza zarówno na bliski dystans, jak i daleki. Poza rzucaniem we wroga swoją włócznią, potrafi na przykład stworzyć trąbę powietrzną i strzelać odbijającymi się od ścian niewielkimi tornadami - a wszystko to łączyć z choćby obrażeniami od żywiołów. Robi również użytek z puklerza, którym da się parować ciosy, oraz stosuje szybkie doskoki, by zadawać potężne obrażenia od krwawienia. To niezwykle mobilna postać, a na dokładkę możemy dobrać jedną z dwóch świetnych Ascendancy: Ritualist, potrafiąca m.in. stosować specjalne rytuały pozwalające na pewien czas przejmować zdolności ubitego przeciwnika i zwiększać moce biżuterii, oraz bardziej klasyczna Amazon, specjalizująca się w wyszukiwaniu słabych punktów.
Path of Exile 2 - Grinding Gear Games szykuje dużą aktualizację. Nowe Ascendancy, unikalne przedmioty i zmiany w Atlasie
Ale to zdecydowanie nie wszystko. Kilka dostępnych już klas otrzyma chociażby nowe Ascendancy. Do Warriora dobierzemy Smiths of Kitava, potrafiącego np. dawać swojemu orężowi potężne moce, a nawet przywołać jego kopię, by walczył u boku gracza. Zakres jego możliwości przewiduje również dodawanie znaczących atutów defensywnych. Mercenary zaś zostanie wzbogacony o Tactician - do najciekawszych elementów należy u niego niewątpliwie wzmacnianie towarzyszy, ale powinien działać świetnie jako jednoosobowa armia. No i wreszcie Witch. Jej nowe Ascendancy to Lich, korzystająca z większego asortymentu klątw, zwiększająca Energy Shield poświęcając punkty życia, czy używająca różnych sztuczek z obrażeniami od chaosu. Co więcej, zgodnie z obietnicą deweloperzy dodali nowe wspólne zdolności. Raise Spectres pozwala uwięzić większość potworów w grze, by potem przywoływać ich do walki, co daje ogromne możliwości kształtowania builda. Drugim skillem jest Summon Rhoa, dodający specjalnego wierzchowca wspierającego nas w bitwach. Możemy go nawet dosiadać, by z jego grzbietu atakować wrogów - w tym drugim przypadku pozostaje jednak ryzyko strącenia.
Path of Exile 2 - Grinding Gear Games budzi się na nowy rok i szykuje aktualizację mającą poprawić mnóstwo problemów
Grinding Gear Games oferuje przy tym spore uzupełnienie w postaci ponad 100 Support Gemów i mniej więcej tyle samo unikalnych przedmiotów, mogących nawet stać się kluczowym elementem przygotowywanego builda. Azmerian Whisps to tajemnicze, ulotne istoty, które będą od nas uciekały, wzmacniając mijane po drodze monstra różnymi modyfikatorami w zależności od rodzaju (odmian Whispów będzie 12). Ścigając je można uzyskać interesujące nagrody. Istotne zmiany przejdzie krytykowany przez wielu Endgame. W oczy rzucają się zróżnicowane mapy, zmniejszające powtarzalne elementy. Zwalczanie fali 10 bossów, materializujące się na naszych oczach podłoże, walka z rzadkimi potworami w kryształowych jaskiniach - to część wariacji map, które zostaną nam udostępnione. Zupełnie nowym konceptem jest Rogue Exiles - co jakiś czas będziemy wpadali na wrogich odpowiedników naszych bohaterów, dysponujących potężnymi zdolnościami i inteligentniejszym stylem walki niż standardowe odmiany oponentów. Za pokonanie ich dostaniemy cenny łup, ale z drugiej strony porażka może nas kosztować całkiem sporo. Poza tym pojawią się jeszcze takie rzeczy, jak unikatowe Strongboxy, powiększone drzewko Atlasu, zmiany względem Wież tudzież dodatkowe wskrzeszenia. Trzeba przyznać, że to przytłaczająca zawartość - a za tydzień zobaczymy, jak będzie to działać w praktyce.
Powiązane publikacje

Pixgun - intrygujące demo gry 2D w stylu pixel art debiutuje na festiwalu Steam Next od niezależnego polskiego studia
4
Postal 2 Redux - powstaje odświeżona wersja jednej z najbrutalniejszych gier w historii
16
Silent Hill Remake oficjalnie potwierdzony. Polskie studio Bloober Team bierze się za odświeżenie pierwszej gry z serii
8
Wiedźmin 3 może otrzymać jeszcze jeden dodatek do gry. Nowa zawartość ma powstawać we współpracy ze studiem Fool's Theory
49