Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Outlook podniósł się po awarii, która sparaliżowała pracę zdalną

Marcin Karbowiak | 02-10-2020 12:30 |

Outlook podniósł się po awarii, która sparaliżowała pracę zdalnąWczoraj tuż po godzinie 8 rano próbowałem odebrać pocztę elektroniczną, w której miała znaleźć się istotna dla mnie wiadomość. Sęk w tym, że o ile powiadomienie pojawiło się na moim smartfonie bez przeszkód, o tyle nie mogłem wejść we wspomnianą wiadomość. Podobnie przedstawiała się sprawa wysyłania maili. Próby odpisania na jakiekolwiek wiadomości kończyły się fiaskiem. Po krótkim sieciowym researchu dowiedziałem się, że nie jestem sam. Outlook „leży”, a ogrom użytkowników został pozbawiony dostępu do podstawowego narzędzia wspomagającego pracę zdalną. W czasach pandemii oznacza to istny paraliż działania wielu przedsiębiorstw. Choć wszystko wróciło już do normy, niesmak i niepokój pozostały.

Wczorajsza awaria usługi Microsoft Outlook pokazała, jak brak dostępu lub nieprawidłowe działanie tylko jednej aplikacji może zatrzymać pracę zdalną realizowaną w wielu przedsiębiorstwach.

Outlook podniósł się po awarii, która sparaliżowała pracę zdalną [1]

Surface Laptop Go i Surface Pro X 2020. Nowe urządzenia Microsoftu

Awaria nie dotyczyła całkowitego braku możliwości skorzystania z usługi Microsoft Outlook, a jedynie wybiórczych problemów z jej działaniem. W moim przypadku oznaczało to niemożność odebrania oraz wysłania poczty. Dostęp do wcześniejszych wiadomości realizowany był bezproblemowo. Znajomi, których poprosiłem o sprawdzenie usługi, potwierdzili moje spostrzeżenia. Sęk w tym, że ja mogłem odpuścić sobie korzystanie z Outlooka nawet przez cały dzień. Moja komunikacja zawodowa opiera się na konkurencyjnej usłudze. Co, jeśli dane przedsiębiorstwo postawiło na rozwiązanie Microsoftu?

Outlook podniósł się po awarii, która sparaliżowała pracę zdalną [2]

Recenzja Microsoft Flight Simulator 2020 - świat w zasięgu skrzydeł

W czasach pandemii awaria jednej z najpopularniejszych usług poczty elektronicznej to istna katastrofa. Brak mailowego kontaktu z klientami oraz współpracownikami oznacza paraliż wielu procesów. To przekłada się na brak możliwości zarobku, a ten z kolei na straty finansowe z tego wynikające. Owszem, pozostaje jeszcze możliwość kontaktu telefonicznego lub poprzez inne komunikatory i komunikatory wideo. Nie jest to jednak rozwiązanie idealne i nie każdy kontrahent zgodzi się na brak śladu ustaleń w poczcie elektronicznej. Jako ciekawostkę dodam tylko, że mimo że awaria została już naprawiona, niektórzy użytkownicy mają jeszcze drobne problemy z działaniem. Nazwałbym je jednak nieznaczącymi.

Źródło: PurePC, Microsoft
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 26

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.