Otwarte testy strzelaniny Quake Champions ruszają 12 maja
Jeśli lubicie dynamiczne, krwawe, bezkompromisowe, pierwszoosobowe sieciowe strzelaniny, możecie już zacierać ręce, ponieważ zbliża się solidna porcja oldschoolowej rozwałki - Quake Champions. Najnowsza odsłona słynnej serii będzie w gruncie rzeczy duchowym spadkobiercą Quake III: Arena i swoistą reaktywacją Quake: Live, nastawioną na rywalizację z żywymi przeciwnikami... no, żywymi przynajmniej do momentu, aż dostaną rakietą albo wiązką z railguna prosto między oczy. Quake Champions można było dotychczas wypróbować tylko przy okazji zamkniętych beta testów, jednak Bethesda postanowiła dać szansę wszystkim śmiałkom i niebawem rozszerzona wersja gry zostanie publicznie udostępniona.
Otwarte testy Quake Champions wystartują 12 maja i potrwają do 21 maja, więc będziecie mieli chyba wystarczająco dużo czasu na sprawdzenie, czy taka forma rozrywki może jeszcze przyciągnąć graczy.
Otwarte testy Quake Champions wystartują 12 maja i potrwają do 21 maja, więc będziecie mieli chyba wystarczająco dużo czasu na sprawdzenie, czy taka forma rozrywki może jeszcze przyciągnąć graczy. Pozycja wydaje się natomiast absolutnie obowiązkowa dla weteranów wychowanych na Quake III: Arena lub Unreal Tournament. Wśród nowości jakie przyniesie Quake Champions Tech Test, znajdzie się dodatkowy tryb zabawy nazwany Sacrifice, którego dokładne zasady nie zostały jeszcze ujawnione (na pewno będzie to konkurencja przeznaczona dla dwóch czteroosobowych zespołów). Oczywiście, nie zabraknie także dostępnych już wcześniej trybów Deathmatch, Team Deathmatch oraz Duel, dziewięciu bohaterów i trzech aren.
Quake Champions - Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen
Chociaż za Quake Champions odpowiada studio id Software, produkcja nie wykorzystuje ostatniej iteracji id Tech, działając na silniku Saber Tech. Zamiast OpenGL lub Vulkana mamy wsparcie tylko DirectX 11, aczkolwiek całość jest naprawdę dobrze zoptymalizowana i nawet GeForce GTX 1060 / Radeon RX 480 zapewnia około 80-100 klatek na sekundę przy maksymalnych ustawieniach (1920x1080). Wysoki FPS jest tutaj szczególnie istotny, ponieważ rozgrywka dynamiką dorównuje protoplaście (Quake III: Arena z modami). Co warto odnotować - programiści w najbliższej przyszłości nie wkluczają jednak dodania obsługi niskopoziomowego API, więc wyniki mogą jeszcze podskoczyć. Gra wygląda również dość przyjemnie, jest na czym oko zawiesić, toteż warto skorzystać z darmowej opcji przetestowania Quake Champions.
Powiązane publikacje

Pixgun - intrygujące demo gry 2D w stylu pixel art debiutuje na festiwalu Steam Next od niezależnego polskiego studia
5
Postal 2 Redux - powstaje odświeżona wersja jednej z najbrutalniejszych gier w historii
17
Silent Hill Remake oficjalnie potwierdzony. Polskie studio Bloober Team bierze się za odświeżenie pierwszej gry z serii
8
Wiedźmin 3 może otrzymać jeszcze jeden dodatek do gry. Nowa zawartość ma powstawać we współpracy ze studiem Fool's Theory
49