.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Nowy silnik Google dostępny do testów

Sebastian Oktaba | 12-08-2009 14:39 |

Nowy silnik wyszukiwania udostępniła do testów firma Google. To dość nietypowy krok, bo firma zwykle wprowadzała zmiany do swoich algorytmów wyszukiwania, nie pytając nikogo o zdanie. Teraz użytkownicy i webmasterzy mogą sprawdzić jakość nowych wyników. Nowy silnik nosi nazwę kodową "Caffeine". Nie jest ona nieprzypadkowa. Ta "kofeina" ma generalnie przyśpieszyć działanie Google. Nowy silnik możemy testować pod adresem www2.sandbox.google.com. Z wyglądu niczym się nie wyróżnia. Warto jednak jednocześnie otworzyć sobie "zwykłą" wyszukiwarkę Google i porównać otrzymywane wyniki.

„Jest to pierwszy krok w procesie, który pomoże nam ulepszyć wyszukiwarkę w zakresie rozmiaru, szybkości indeksowania, dokładności, wszechstronności i innych wymiarów. Nowa infrastruktura siedzi "pod maską", więc użytkownicy nie zauważą zmian w wynikach wyszukiwania (tzn. w wyglądzie wyników – red.)” napisał Matt Cutts na oficjalnym blogu Google.

We wszystkich przypadkach, które testował Dziennik Internautów, wyniki były inne albo przynajmniej inna była ich kolejność. W nowych wynikach niżej znajdują się filmy i wiadomości. Nie ma obrazów w wynikach wyszukiwania WWW. Teraz Google zachęca przede wszystkim webmasterów do testowania nowego Google i przesyłania swoich opinii. Informacje zwrotne mogą zawierać uwagi dotyczące konkretnych stron w wynikach dla konkretnej frazy. Można np. podpowiedzieć, dlaczego danej strony nie powinno być w wynikach.

Aby przesłać swoją opinię, trzeba przewinąć stronę z wynikami na sam dół. Tam znajdziemy link. Po kliknięciu pojawi się formularz do przesłania opinii. W pole tekstowe oprócz uwag należy wpisać słowo "Caffeine". Przedstawiciele Google twierdzą, że po prostu wciąż ulepszają swój produkt i udostępnienie nowego silnika nie ma związku z konkurencją z Bing. Warto jednak zauważyć, że Google wcześniej nie udostępniało nowego silnika do testów, ale po prostu wprowadzało zmiany w swojej wyszukiwarce i informowało o tym użytkowników. Można odnieść wrażenie, że coś się na rynku zmieniło. 

Źródło: di.com.pl

Twoja ocena publikacji:
0
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 6

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.