Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Mobilna wersja Chrome zyskała filtr szkodliwych witryn

LukasAMD | 08-12-2015 13:27 |

Google ChromeW Internecie znaleźć obecnie można miliardy różnych stron internetowych. Większość z nich jest bezpieczna i nie działa na szkodę użytkownika, czasami zdarza się jednak, że natrafiamy na znacznie mniej przyjemne witryny. Te stworzone przez cyberprzestępców zawierają szkodliwe oprogramowanie, starają się wprowadzić nas w błąd, a także próbują wyłudzić niektóre dane jak choćby informacje logowania czy namiary kontaktowe. Problem ten dotyczy zarówno użytkowników desktopowych, jak i mobilnych. Zauważyła to firma Google i postanowiła, że Chrome dla Androida będzie teraz korzystało z tego samego filtrowania co wersja dla komputerów. Wszystko to z myślą o ochronie użytkowników.

Filtrowanie zostało włączone automatycznie.

Nowy mechanizm został włączony automatycznie i działa, jeżeli korzystamy z najnowszych wersji oprogramowania – potrzebna jest przeglądarka w wersji 46 i wyższe, a także usługi Google Play w wersji 8.1. Te ostatnie stanowią niejako rdzeń wszystkich usług udostępnianych przez Google na Androida i są aktualizowane w pełni automatycznie, w tle. Posiadając takie połączenie, jesteśmy chronieni przez filtr szkodliwych witryn, o ile oczywiście na smartfonie lub tablecie przeglądamy strony przy pomocy mobilnego Chrome.

Chrome dla Androida #1

Jeżeli nie chcemy korzystać z tego filtru, możemy w dowolnym momencie go wyłączyć. Wystarczy przejść do ustawień przeglądarki, następnie do sekcji prywatność, a następnie wyłączyć opcję „Bezpieczne przeglądanie”. Korporacja zdecydowała się na włączenie ochrony ze względu na rosnące zagrożenia. Użytkownicy mobilni stają się coraz częstszym celem ataków phishingowych, ich świadomość jest natomiast często niewielka: wielu osobom wydaje się, że wprowadzanie urządzenie na telefonie nie jest obarczone tak dużym ryzykiem, jak na komputerze, a przecież w obu przypadkach mamy do czynienia z dokładnie takimi samymi technologiami. Filtr ma według twórców działać na tyle sprawnie, iż nie wpływa zauważalnie na wydajność i czas pracy.

Nowa ochrona nie pomoże, jeżeli Google nie zmieni podejścia do reklam.

Krok ten jest dobrym rozwiązaniem, ale nie powinniśmy zapominać o czymś innym. Google to jedna z największych sieci reklamowych, także tych stosowanych w przypadku użytkowników mobilnych. Ci mogą się natomiast coraz częściej natknąć na reklamy, które nakłaniają do wysłania wiadomości SMS, wykonania jakiegoś połączenia, wykonania aktualizacji, lub instalacji na smartfonie antywirusa – na ogół okazują się kłamliwe i szkodliwe. Szkoda, że Google w całym tym przypływie chęci dbania o użytkownika nie zajmuje się w odpowiedni sposób własnym podwórkiem i nie pilnuje reklamodawców.

Źródło: Google
0
Zgłoś błąd
Łukasz Tkacz
Liczba komentarzy: 4

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.