.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Microsoft znów o DirectX 11

Na konferencji GameFest 2008 odbywającej się w Seattle miała miejsce prezentacja DirectX 11, oczywiście od poczciwego Microsoftu. Jak zapewnia firma, jest do znaczący krok w kierunku uzyskania fotorealistycznej grafiki w grach komputerowych, i kolejny kamień milowy w ewolucji standardów jej tworzenia. Z ważniejszych informacji warto wymienić, że DirectX 11 będzie kompatybilny w dół z DirectX 10 i 10.1, więc będzie posiadał wszystkie elementy poprzednich API. Wcześniej nie było co do tego 100% pewności, choć takie posunięcia są przecież standardem. DirectX 11 zostanie wydany wyłącznie dla systemów Windows Vista i przyszłego Windows 7. W samym API pojawi się także kilka innowacji, o których parę zdań można przeczytać w rozwinięciu newsa.

Kluczowe zmiany w nowym API to:

  • Compute Shader (shader obliczeniowy) - umożliwiający wykorzystanie GPU jako serii procesorów równoległych służących do obliczeń nie związanych z grafiką czyli GPGPU
     
  • Wsparcie dla sprzętowej teselacji – technologia ta opiera się na podzieleniu figury geometrycznej zbudowanej z dużych trójkątów na mniejsze, a póxniej nałożeniu na to mapy normalnej (displacement mapping) co pomoże uzyskać wygląd wzbogacony o nowe detale
     
  • Multi-threaded resource handling – czyli nic innego jak wsparcie dla kart mulitGP oraz wielu kart graficznych łączonych w SLI/CF z poziomu API. Zapewni to dobrą skalowalność tego typu rozwiązań w każdej grze pisanej pod DX11, tak więc czasy kiedy SLI/CF było mało efektywne moga sie wraz z DirectX 11 definitywnie skończyć

Źródło: Kotaku

Twoja ocena publikacji:
0
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.