Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft pracuje nad nową technologią strumieniowania gier

Arkad | 17-12-2014 10:29 |

Microsoft logoProducenci urządzeń służących do rozrywki oraz twórcy wielkich platform zrzeszających graczy z całego świata muszą wprowadzać coraz to nowsze możliwości, aby użytkownicy mogli korzystać ze swoich ulubionych tytułów w dowolnym miejscu na ziemi. Coraz częściej słyszymy o funkcjach streamingowych, które umożliwiają dostarczenie filmów, muzyki oraz gier na dowolne urządzenie podłączone do Internetu. Na razie obserwujemy bardzo szybki rozwój tych dwóch pierwszych kategorii, bowiem z grami nie jest już tak prosto ze względu na konieczność ciągłej komunikacji pomiędzy graczem a serwerem - największe firmy z branży rozrywkowej takie jak NVIDIA, Valve oraz Sony próbują jednak swoich sił w usługach chmurowych lub korzystają na razie z rozwiązań lokalnych (np. strumieniowanie z komputera na tablet po sieci domowej).

Microsoft cały czas myśli o chmurze.

Wygląda na to, że kolejnym graczem chcącym mieć swój udział w budowaniu rozrywki streamingowej jest firma Microsoft. Projekt o nazwie Arcadia ma zastąpić testową technologię Rio zaprezentowaną w ubiegłym roku. Arcadia została oparta na infrastrukturze chmurowej Microsoft Azure, której funkcje zostały już zaimplementowane w niektórych grach dla konsoli Xbox One. Firma z Redmond już od dłuższego czasu pracuje nad skutecznymi metodami dostarczania gier komputerowych przez Internet - mówimy tutaj między innymi o projekcie DeLorean mającym zredukować widzialne skutki opóźnień wynikających z prędkości połączenia sieciowego.

Microsoft chce jak najlepiej wykorzystać premierę systemu operacyjnego Windows 10 i widać to po kolejnych doniesieniach dotyczących pobocznych produktów, które jednak mogą być obsługiwane przez nadchodzące oprogramowanie. Cały czas czekamy również na pierwsze konkrety dotyczące chmurowej rozgrywki na konsoli Xbox One... ale chyba się nie doczekamy.

Źródło: KitGuru / SweClockers

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.