Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft chce skutecznie monetyzować Windowsa. W jaki sposób?

Arkad | 09-12-2014 15:52 |

Windows 10Temat płatnych subskrypcji powraca jak bumerang, ale już niedługo może on zostać rozwiązany w jedyny właściwy sposób - dla jednych będzie to przyczyna wielkiej radości, dla innych powód do rozpaczy. O czym mowa? Korporacje tworzące oprogramowanie oraz zapewniające nam dostęp do różnego rodzaju usług starają się zatrzymać użytkowników w swoim ekosystemie, a dodatkowo coraz chętniej sięgają po subskrypcyjny model płatności. Polega on oczywiście na tym, że cyklicznie płacimy za dostęp do aplikacji, systemu lub usługi - nie ma mowy o jednorazowym zakupie pudełka z płytą i dożywotnią licencją. Co więcej, niektóre funkcje i elementy dostępne są tylko i wyłącznie za dodatkową opłatą, co ma swoje dobre i złe strony.

Subskrypcje mają swoje dobre i złe strony.

Pozytywną cechą jest ograniczenie wydatków na niepotrzebne dodatki w przypadku gdy nie są one nam potrzebne, aczkolwiek nie zawsze widzimy sporą różnicę w cenie standardowego i rozbudowanego produktu. Już niedługo przed subskrypcjami będzie naprawdę trudno uciec, bowiem największe korporacje planują wprowadzić taki model płatności dla większości swoich produktów. Czy na liście znajduje się także Microsoft? A jakże... Firma z Redmond zauważyła spadającą opłacalność obecnej formy sprzedaży systemów operacyjnych z rodziny Windows - do tej pory kupowaliśmy wybrany produkt i zapominaliśmy całkowicie o jakichkolwiek kontaktach z producentem, co nie jest oczywiście na rękę temu drugiemu.

Microsoft chce powoli rezygnować z obecnego układu na rzecz bardzo taniego systemu operacyjnego wymagającego do swojego działania różnych usług w ramach subskrypcji. Mówiąc prościej, na początek zapłacimy symboliczną kwotę za "podstawkę", a później przez cały okres użytkowania przyjdzie nam się zmierzyć z cyklicznymi płatnościami dającymi nam dostęp do wybranych funkcjonalności. Producent całkiem niedawno ogłosił darmowe licencje dla twórców urządzeń z wyświetlaczami o przekątnej do 9 cali - chodzi tutaj zarówno o popularyzację Windowsa na urządzeniach mobilnych, ale także o przetestowanie odpowiedzi rynku na tego typu taktyki.

Opłacalność tym samym spada, a skończy się to oczywiście wprowadzeniem nowej strategii mającej na celu zwiększenie zysków. Kevin Turner reprezentujący Microsoft podczas konferencji Credit Suisse nie ukrywał, że monetyzacja Windowsa to priorytet i firma ma już gotowy plan na osiągnięcie swojego celu. Czy zmiany w dystrybucji i obsłudze dosięgną już najnowszej "dziesiątki"? Możliwe, ale początkowo klienci na pewno będą mieli do wyboru kilka opcji - szybkie przejście na abonament nie jest raczej możliwe i nie powinniśmy spodziewać się wprowadzenia pełnego modelu subskrypcyjnego dla Windows 10. Microsoft będzie sporo ryzykował, ale może też sporo zyskać.

Windows 10 będzie prawdziwym testem dla nowej strategii Microsoftu.

Źródło: KitGuru / Geekwire / ArsTechnica

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 35

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.