Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Messenger z obsługą wielu kont, a niebawem i reklamami

LukasAMD | 22-02-2016 10:44 |

Facebook MessengerJeżeli jakaś usługa staje się globalna, na tyle popularna, że korzystają z niej miliony użytkowników, trudno oprzeć się pokusie czerpania z niej zysków. Po to zresztą tworzyć się tego typu narzędzia, aby ktoś mógł z nich korzystać, a kto inny na nich zarabiać. Nie inaczej jest z jednym z największych komunikatorów na świecie, czyli Messengerem udostępnianym przez Facebooka. Jak donosi serwis TechCrunch, już niebawem pojawią się w nim reklamy. Bez obaw, nie będą to oferty umieszczane w naszych prywatnych rozmowach, lecz możliwość wysyłania ofert przez firmy do swoich klientów, a i to tylko w pewnych określonych przypadkach. Podobne rozwiązanie niedawno zapowiedziano w kontekście komunikatora WhatsApp.

Mobilny Messenger obsługuje teraz wiele kont jednocześnie - koniec z męczącą koniecznością ręcznego przełączania się między nimi.

Zanim jednak przyjrzymy się reklamom w Messengerze, warto odnotować pewną istotną nowość – nowa wersja mobilnej odsłony komunikatora wprowadza obsługę wielu kont. Jeżeli posiadamy więcej niż jedno konto na Facebooku, nie będziemy już musieli się wylogowywać i logować do niego, wystarczy dodać wszystkie. Opcja taka była zapowiada już jakiż czas temu, podobnie jak integracja z wiadomościami SMS. Tej ostatniej opcji jak na razie Messenger nie oferuje, ale może się to zmienić już w najbliższych tygodniach. Reklamy nie powinno natomiast stanowić problemu, przynajmniej dopóki nie skontaktujemy się przez Messengera z firmami.

Facebook Messenger reklamy

Założenie mechanizmu jest proste: swoje oferty reklamowe będą mogły do klientów wysyłać firmy, ale tylko wtedy, gdy Ci sami zainicjują (lub robili to w przeszłości) rozmowę z firmą. Facebook wychodzi bowiem z założenia, że skoro kontaktujemy się z jakimś przedsiębiorstwem, to najwidoczniej jesteśmy zainteresowani jego usługami. Samo polubienie jego witryny w sieci społecznościowej to za mało, nie pozwoli ono na zasypywanie nas reklamami. W ostatnim czasie podobne rozwiązanie zapowiedziano dla WhatsAppa, który przecież należy do Facebooka – uwiarygodnia to doniesienia wspomnianego serwisu. Tam również firmy zyskają opcję przesyłania informacji handlowych do zainteresowanych klientów. To jednak od użytkownika będzie zależało, czy jest faktycznie zainteresowany otrzymywaniem takich powiadomień. Oba komunikatory mają więc posłużyć biznesowi z zachowaniem dobrego smaku.

Szczegóły techniczne funkcji reklam nie są znane, mamy jednak nadzieję, że powiadomienia tego typu da się zupełnie wyłączyć.

Nowa funkcja ma pojawić się w ciągu kilku miesięcy i jak na razie nie wiadomo, czy początkowo będzie ograniczona tylko do USA, czy serwis udostępni ją firmom z całego świata. Nieznane są także szczegóły związane z samym jej funkcjonowaniem – czy tego rodzaju powiadomienia da się anulować, wyciszyć podobnie jak pozostałe konwersacje, albo też regulować częstotliwość ich otrzymywania? Tego jak na razie nie wiadomo.

Źródło: TechCrunch
0
Zgłoś błąd
Łukasz Tkacz
Liczba komentarzy: 11

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.