Open Physics od AMD zagrozi NVidia PhysX?
NVidii przybędzie chyba powodów do zmartwień, bowiem PhysX rośnie groźna konkurencja. Firma AMD dzięki współpracy z Pixelux Entertainment i Bullet Physics, zamierza aktywnie wspierać środowisko Open Physics i przekaże producentom gier najnowszą wersję technologii Digital Molecular Matter. Cóż to takiego? Otóż, DDM stanowi (podobnież) oczekiwany od dłuższego czasu przełom w symulacji fizyki ciał. Dzięki zintegrowaniu DMM od Pixelux Entertainment z silnikiem Bullet Physics, deweloperzy będą mogli stosować silniki fizyki zarówno w grach korzystających z OpenCL jak i DirectCompute. Obie technologie mogą pracować na silniku do gier Trinigy Vision Engine, umożliwiając kreację i wizualizację realistycznej fizyki w grach.
Twórcy oprogramowania rozrywkowego będą mogli skorzystać z jego dwóch wersji, płatnej DMM2, zaopatrzonej we wszystkie niezbędne narzędzia i systemy, oraz wersji dostępnej bez licencyjnej opłaty - Free PC DMM2, która zachowuje większość walorów użytkowych, rozbudowanej edycji Premium. Firma AMD została sponsorem wersji FREE DMM2 dla platformy PC. Namiastkę możliwości nowej technologii mogliśmy zobaczyć w Star Wars: The Force Unleashed. Niech moc będzie z AMD!
Źródło: AMD
Powiązane publikacje

TSMC zapowiada CoPoS i PLP. Znacząca ewolucja, która pozwoli uzyskać więcej miejsca dla chipów
21
PCI-SIG finalizuje specyfikację PCI Express 7.0. Interfejs przygotowany jest na potrzeby systemów AI i cloud computing
42
Naukowcy zbudowali robota, który gra w badmintona lepiej niż większość ludzi. Zobacz, co potrafi ANYmal‑D od ETH Zurich
37
Meta wydaje miliardy. Laboratorium SI, inwestycja w Scale AI i dążenie do wyjścia poza ograniczenia LLaMA
15