Onet przejmuje serwisy Skąpiec.pl oraz Opineo.pl
Czasami informujemy Was o bardzo ciekawych przejęciach małych startupów lub całkiem dobrze radzących sobie firm przez wielkie korporacje takie jak chociażby Google, Facebook lub Apple . Bardzo często spotykamy się również z opinią, że rodzime podwórko jest pod tym względem wyjątkowo nudne i trudno się z tym nie zgodzić - zazwyczaj możemy pisać tylko i wyłącznie o przejmowaniu portali internetowych przez inne agencje oparte na działalności w Internecie, więc nikogo nie powinna zdziwić dzisiejsza wiadomość o kolejnym głośnym przejęciu. Onet należący do niemieckiego Ringier Axel Springer Media AG poinformował dzisiaj o sfinalizowaniu transakcji dotyczącej zakupu 80 procent udziałów w dwóch znanych polskich markach internetowych - mowa tutaj o serwisie Skąpiec.pl oraz Opineo.pl. Pierwszy wymieniony portal to nic innego jak wielka porównywarka cen konkurująca głównie z Ceneo.pl, a drugi opiera się na opiniach konsumentów na temat sklepów i sprzedawanych przez nie produktów. Obydwie marki są atrakcyjne dla firm prowadzących handel internetowy.
Od dłuższego czasu obserwujemy w Polsce coraz to większą dominację grup składających się z wielu serwisów internetowych - na polskiej scenie groźny jest nie tylko Onet, ale również między innymi grupa o2 posiadająca tak znaną markę jak Wirtualna Polska. Grupa Onet poprzez dzisiejszy zakup spróbuje jeszcze bardziej zaatakować coraz większy rynek sklepów internetowych, który przez kolejne kilka lat będzie przeżywał swoje złote lata.
Rosnące zainteresowanie zakupami w Internecie skutkuje takimi przejęciami jak te dzisiejsze.
Serwis Skąpiec.pl uznawany jest za drugą porównywarkę cen na polskiej scenie internetowej. Firma działa od 2004 roku i według ostatnich wyników z marca 2014 roku, serwis odwiedziło w tym miesiącu 2,1 miliona użytkowników, którzy wygenerowali 18,3 miliona odsłon, z czego 1,6 miliona należy do krajowych odsłon mobilnych. Główny konkurent, czyli Ceneo.pl może obawiać się dzisiejszej transakcji.
Serwis Opineo.pl jest natomiast największym polskim dostawcą opinii na temat sklepów i produktów. Dane z marca bieżącego roku mówią o 550 tysiącach użytkowników odwiedzających ten portal oraz 2,3 milionach odsłon przez trzy pierwsze miesiące 2014 roku.
Źródło: Biznes.pl