Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

OnePlus pozostanie niezależny. Scalenie z marką OPPO nie oznacza pełnego rebrandingu na rynku europejskim

OnePlus pozostanie niezależny. Scalenie z marką OPPO nie oznacza pełnego rebrandingu na rynku europejskimW połowie czerwca OnePlus oraz OPPO ogłosiły oficjalną integrację. Co prawda obydwie firmy należą do tej samej grupy BBK Electronics, co w pewnym stopniu czyni je „połączonymi”, natomiast do tej pory marki działały indywidualnie. Co więc ma na celu fuzja? Czy OnePlus straci niezależność, a kolejne smartfony producenta w Europie będą pracować pod kontrolą ColorOS zamiast OxygenOS? Jako że w sprawie narosło mnóstwo mitów, pragniemy wyjaśnić aktualny stan rzeczy. Poniższe informacje nie są efektem naszych analiz czy researchu, lecz komunikacji z polskim przedstawicielem marki OnePlus. Sprawa nie jest skomplikowana, jednakże brak konkretnego stanowiska mógł powodować niepotrzebne zamieszanie.

Integracja OnePlus i OPPO nie oznacza głębszego połączenia się przedsiębiorstw. Głównym celem procesu jest szeroko pojęte rozszerzenie zasobów. Co to dokładnie oznacza i jakich korzyści może spodziewać się użytkownik smartfonów OnePlus?

OnePlus pozostanie niezależny. Scalenie z marką OPPO nie oznacza pełnego rebrandingu na rynku europejskim [1]

Test OnePlus 9 i OnePlus 9 Pro – Wydajne smartfony z optyką Hasselblad, ładowaniem o mocy 65 W i atrakcyjną ceną

O sprawie mówiło się już wcześniej, natomiast informacje miały mocno nieoficjalny charakter. Dopiero w połowie ubiegłego miesiąca Pate Lao, CEO OnePlus za pośrednictwem oficjalnego forum ogłosił integrację z marką OPPO. Już wtedy stwierdzono, iż proces scalania przedsiębiorstw skupi się na współdzieleniu zasobów w postaci technologii oraz zespołów pracowniczych. Jako że brak było konkretów, pojawiły się głosy, iż firmy ujednolicą oprogramowanie i na europejskich wersjach smartfonów OnePlus, zamiast OxygenOS, zobaczymy OPPO ColorOS. Nieśmiało wspominano o kolejnych elementach „współpracy”, natomiast niektóre przypuszczania wykraczały daleko poza realne scenariusze.

OnePlus pozostanie niezależny. Scalenie z marką OPPO nie oznacza pełnego rebrandingu na rynku europejskim [2]

Test smartfona OPPO Reno5 5G – Pewny chwyt, atrakcyjna stylistyka i ładowanie SuperVOOC 2.0 65 W

Polski przedstawiciel marki wyjaśnił sprawę, a przynajmniej jej część odnoszącą się do rynków europejskich. Urządzenia dostępne w sklepach na Starym Kontynencie niezmiennie będą oferować oprogramowanie OxygenOS, nie ColorOS. Niemniej, współdzielenie zasobów może jeszcze bardziej przybliżyć do siebie wspomniane nakładki na system Android. Wspólne jednostki badawcze i zespoły projektowe oznaczają także mocna wzajemną inspirację na polu funkcji, interfejsu oraz np. możliwości fotograficznych urządzeń. Reasumując – marka OnePlus w dalszym ciągu idzie z duchem hasła „Never Settle”.

Źródło: PurePC, OPPO
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 9

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.