Okulary Project Morpheus - Oculus Rift dla PlayStation 4 pokazany
Sony chyba nie może narzekać na obecną sytuację rynkową - PlayStation 4 sprzedaje się znakomicie, główny konkurent cierpi na znacznie więcej problemów, zaś japoński koncern wychodzi z coraz ciekawszymi inicjatywami do swoich użytkowników. Oprócz usługi grania w chmurze, Sony od dłuższego czasu pracowało również nad tajemniczym projektem, który miał zmienić postrzeganie wirtualnej rozrywki. Wszyscy dobrze zorientowani w sytuacji domyślali się, iż chodzi o okulary podobne do Oculus Rift, ale mające współpracować z konsolą PlayStation 4... i stało się! Podczas konferencji GDC 2014 (Game Developer Conference) producent zaprezentował Project Morpheus. Wprawdzie to jeszcze prototyp, który nie wiadomo kiedy trafi do sprzedaży, ale urządzenie działało i uczestnicy pokazu mogli je wypróbować. Wśród pierwszych tytułów wykorzystujących potencjał tego gadżetu będą m.in.: EVE: Valkyrie i Thief.
Okulary do wirtualnej rzeczywistości w wydaniu Sony to jeszcze pieśń przyszłości, ale widać pewien trend w jakim zmierzają najwięksi producenci sprzętu i oprogramowania konsolowego. Czyżby klasyczne granie przed telewizorem już nie wystarczało? Na razie musi, ponieważ Sony dopiero szlifuje narzędzia mające ułatwić developerom tworzenie tytułów z myślą o Project Morpheus. W połączeniu z kontrolerem PlayStation Move może być to zabójczy tandem. Wyobraźcie sobie, że bierzecie „miecz” do ręki (Move) i zakładacie „hełm” (Morpheus), aby ruszyć kosić potwory w Hellraid albo innej grze wymagającej bezpośredniego kontaktu z przeciwnikiem.
Konstrukcyjnie Project Morpheus jest zbliżony do Oculus Rifta, posiada 5-calowy ekran ciekłokrystaliczny oraz zestaw czujników, które odpowiadają za komunikację z kamerą konsoli. Na razie urządzenie wymagało podłączenia go kablem do PlayStation 4 (HDMI / USB), ale producent planuje zmienić ów system w ostatecznej wersji Project Morpheus i zapewne będzie to komunikacja bezprzewodowa. Jak to wszystko działa? Kamera wbudowana w PlayStation 4 śledzi ruchy głowy grającego, pozycjonując obraz, który wyświetlany jest w rozdzielczości 1920x1080 pikseli - kąty widzenia obejmują 90 stopni.
Specyfikacja okularów Project Morpheus:
- Kompatybilność z PlayStation 4
- Wymaga PlayStation Camera,
- Wspiera kontrolery DualShock 4 i Move
- 5-calowy ekran LCD
- Dźwięk 3D Surround
- Rozdzielczość obrazu 1920x1080
- Kąty widzenia 90 stopni
- Możliwość obrotu o 360 stopni
Obraz będzie jednak tylko częścią większej całości, ponieważ w hełmie zastosowany zostanie także specjalny system dźwiękowy, mający poprawić doznania odsłuchowe, bardzo ważne podczas grania. Oczywiście, będzie to system przestrzenny w prawdziwym 3D, który pozwoli na łatwą identyfikację źródła dźwięku w zależności od kierunku patrzenia. Czy Project Morpheus faktycznie wyznaczy nowy standard na rynku gier? Tego nie można wykluczyć, ale prawdopodobnie tylko posiadacze PlayStation 4 będą mogli z niego korzystać. Póki co, Japończycy słowem nie wspomnieli o otwarciu się na inne rynki.
Źródło: readwrite
Powiązane publikacje

Commandos: Origins - nowy gameplay zbliżającego się prequela kultowej serii. Powrót do korzeni
11
Silent Hill f oficjalnie zaprezentowany. Survival horror zmierza na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S
23
Warhammer 40,000: Space Marine 3 - twórcy zaskoczyli i zapowiedzieli kontynuację bardzo udanej części
11
Kingdom Come: Deliverance 2 - Warhorse wprowadza ogromną aktualizację 1.2. Oto pełna rozpiska zmian
55