OIS i AF w smartfonach Apple iPhone narażone na uszkodzenia spowodowane wibracją silników motocykli
Treść witryny wsparcia Apple stale rozszerza się o kolejne wpisy. Od jakiegoś czasu możemy znaleźć tam informację o ryzyku uszkodzenia systemów OIS i AF w smartfonach Apple iPhone. Okazuje się, że rzeczone komponenty nie radzą sobie z agresywnymi wibracjami generowanymi przez silniki motocykli o dużej mocy. Problemy z pracą optycznej stabilizacji obrazu dotyczą modeli Apple iPhone 6 Plus, iPhone 6s Plus, iPhone 7 oraz nowszych, natomiast potencjalnie błędne działanie funkcji AF closed-loop obejmuje smartfony Apple iPhone XS i nowsze. Dla uściślenia, chodzi również o Apple iPhone SE drugiej generacji. Wygląda więc na to, że firma z Cupertino celowo odradza długotrwałą, intensywną jazdę potężnymi jednośladami, a przynajmniej ostrzega przed negatywnymi skutkami takowej.
Dłuższa przejażdżka motocyklem z silnikiem o wysokiej pojemności może skończyć się uszkodzeniem smartfona z rodziny Apple iPhone. Producent ostrzega przed negatywnymi skutkami narażenia urządzeń na wibracje.
Test Apple iPhone 12 - smartfon, który odcina się od przeszłości
Systemy AF closed-loop (aufofokus) oraz OIS (optyczna stabilizacja obrazu) mają jeden cel – wspomaganie działania aparatu Apple iPhone podczas realizacji ujęć w gorszych warunkach. Niedostateczne oświetlenie oraz ryzyko poruszenia smartfonem w chwili wykonywania zdjęcia to bez wątpienia czynniki, które mogą pogorszyć efekt naszych starań. AF oraz OIS zapewniają stabilność ujęć, również tych „ryzykownych”. Trzeba jednak pamiętać o pewnych kwestiach. Otóż rzeczone systemy, podobnie jak inne elementy konstrukcji smartfona, są podatne na przypadkowe uszkodzenia. O ile codzienne użytkowanie nie powinno powodować występowania nieprawidłowości, o tyle powinniśmy unikać niektórych typów aktywności.
Test Samsung Galaxy Z Flip3 5G – Wodoszczelny smartfon ze składanym ekranem, w cenie tradycyjnego flagowca
Do rzeczy. Apple, na stronie wsparcia ostrzega użytkowników wybranych modeli smartfonów iPhone przed jazdą motocyklem o dużej pojemności. Sama podróż nie musi się wiązać z ryzykiem uszkodzenia systemów OIS oraz AF closed-loop, natomiast generowane przez silnik od dużej mocy wibracje o wysokiej amplitudzie mogą spowodować ich błędne działanie w przyszłości. Z pewnością informacja ta nie spodoba się użytkownikom iPhone’ów. Jak mniemam, będzie też argumentem w dyskusjach toczonych pomiędzy entuzjastami konkurencyjnych platform. Trzeba mieć jednak na uwadze to, że opisywane ryzyko może dotyczyć też urządzeń z Androidem. Rozwiązaniem może okazać się stosowanie uchwytów niwelujących drgania.
Powiązane publikacje

Smartfony iPhone 17 Pro i Pro Max jednak bez antyrefleksyjnej powłoki ekranu. Flagowce Samsunga nadal pozostaną wyjątkowe
22
Premiera smartfona CMF Phone 2 Pro oraz słuchawek CMF Buds 2, Buds 2 Plus i Buds 2a. Opłacalność przede wszystkim
3
OnePlus 13T - premiera wyczekiwanego flagowca. Na pokładzie Snapdragon 8 Elite, 6,3-calowy ekran i bateria 6260 mAh
20
Premiera smartfonów Motorola razr 60 ultra, razr 60, edge 60 pro i edge 60. Ciekawe wykończenie, Android 15 i moto ai na pokładzie
10