Oculus Rift - Zaprezentowano konsumencką wersję gogli
Osoby grające w gry komputerowe nie mają zbyt wielkiego wyboru jeżeli chodzi o urządzenia, które umożliwiają sterowanie postacią w grze. Konsolowcy mają do dyspozycji pady, właściciele pecetów mogą jeszcze skorzystać z klawiatury i myszki, a jeżeli chodzi o urządzenie wyświetlające obraz to mamy do dyspozycji monitor bądź telewizor. Te elementy do tej pory wystarczały, aby dobrze bawić się przy ulubionej grze, jednak wymagania graczy cały czas rosną. Rok 2016 może być w pewnym sensie przełomowy jeżeli chodzi o granie, ponieważ wtedy na rynek konsumencki trafią od dawna zapowiadane okulary rozszerzonej rzeczywistości. Gogle VR to urządzenie nakładane na głowę wyposażone w specjalne ekrany, które odpowiedzialne są za wyświetlanie obrazu tuż przed naszą twarzą. Gracz korzystający z tego typu okularów widzi świat gry niejako oczami głównego bohatera, co pozwala na jeszcze większe wczucie się w wirtualną rzeczywistość. W pierwszym kwartale 2016 roku do sprzedaży trafi Oculus Rift - dzisiaj producent postanowił zaprezentować jego ostateczny kształt.
Nadchodzi era wirtualnej rzeczywistości.
Szczegółowa specyfikacja nie jest jeszcze znana - wiadomo tyle, że gogle zostaną wyposażone w dwa ekrany oraz słuchawki, które będzie można wymienić na własny model. Twórcy zapowiadają, że urządzenie może zagwarantować ostry obraz o szerokim polu widzenia, jak również bardzo niskie opóźnienia. Te zapowiedzi zostaną z pewnością zweryfikowane wtedy, gdy urządzenie ostatecznie wyjdzie na rynek. Wraz z urządzeniem będzie dostępna zewnętrzna kamera odpowiedzialna na śledzenie ruchów naszej głowy.
Wraz z Oculus Riftem możemy używać pada od konsoli Xbox One (jest on dostępny dlatego, że firma nawiązała współpracę z Microsoftem) bądź też kupić osobne urządzenie przygotowane z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Jest to nic innego jak para kontrolerów o nazwie Oculus Touch, które nakładamy na ręce. Kontrolery zostały wyposażone w gałki analogowe oraz przycisk "spustu" obsługiwany przez palce, wykrycie ruchu przez podczerwień lub gesty, gdyż urządzenie jest w stanie sprawdzić położenie naszych dłoni. Przyciski zostaną również wyposażone w system wibracji. Twórcy zapowiedzieli, że Oculus Touch znajduje się jeszcze w fazie testowej i ostateczny wygląd może ulec zmianie.
Oculus Rift - Wymagania sprzętowe technologii VR
Na sam koniec warto zaznaczyć, że Oculus Rift będzie współpracował z grami wydanymi na konsolę Xbox One. Cena tych wszystkich urządzeń nadal pozostaje tajemnicą.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4