NVIDIA wydała patch dla gry Quake II RTX poprawiający Ray Tracing
Kilka miesięcy temu wprowadzono na rynek nową wersję klasycznej strzelaniny Quake II, która doczekała się wsparcia dla Ray Tracingu. Choć wymagania znacząco wzrosły (bez przynajmniej GeForce RTX 2060 się nie obejdzie), to oprawa graficzna została w istotny sposób usprawniona. Już po premierze NVIDIA w dalszym ciągu usprawniała wygląd gry z włączonymi funkcjami RTX, teraz z kolei NVIDIA LightSpeed Studios oficjalnie udostępnia nową wersję oznaczoną jako 1.2. Zmiany są bardziej niż zauważalne, poprawiono przede wszystkim jakość tekstur oraz w dalszym ciągu popracowano nad prezentacją globalnego oświetlenia. Aktualizacja o numerze 1.2 jest już dostępna i można ją pobrać z poziomu Steama.
NVIDIA wypuściła nową aktualizację dla gry Quake II RTX, która znacząco poprawia jakość Ray Tracingu.
Test wydajności Quake II - Path tracing na API Vulkan wstrząsa...
Firma NVIDIA wydała dzisiaj aktualizację w wersji 1.2 do gry Quake II RTX, wprowadzając kolejne graficzne ulepszenia do śledzonego promieniami remastera tej klasycznej strzelanki z 1997 roku. Dzięki kolejnym usprawnieniom, Quake II RTX wygląda teraz zdecydowanie lepiej niż przed wydaniem aktualizacji v1.2. Poprawiono nie tylko jakość tekstur, ale także jakość wyświetlanej wody, renderowanie szkła czy ogólną jakość Ray Tracingu. Poniżej firma NVIDIA LightSpeed Studios wymieniła wszystkie zmiany wprowadzone w patchu v1.2.
- Ponad 400 poprawionych tekstur w celu poprawy ogólnej jakości obrazu w grze.
- Większy realizm wyświetlania wody, dzięki renderowaniu podwodnych promieni jasnego światła (god rays) oraz wyświetlaniu odbić i załamań tych promieni. Zwiększa to realizm i poprawia oświetlenie otaczających detali.
- Śledzony promieniami w czasie rzeczywistym obraz jest teraz także wyświetlany na ekranach monitoringu i innych wyświetlaczach występujących w grze, poprawiając szczegółowość sceny i jej głębię.
- Rekursywne odbicia (odbicia odzwierciedlone w innych odbiciach) są teraz renderowane na wybranych powierzchniach, tworząc efekt sali luster.
- Poprawione renderowanie szkła, a także odbić i załamań promieni przechodzących przez szkło.
- Liczne zmiany i ulepszenia w zakresie ogólnego renderowania, poprawiających jakość obrazu i jakość w wybranych scenach.
Porównanie jakości grafiki w grze Quake II RTX. Po lewej stronie gra ma zainstalowany patch v1.2, a po prawej zaprezentowano wersję v1.1. Pełne porównanie dostępne jest pod tym linkiem.
Oczywiście, aby w pełni zobaczyć możliwości Ray Tracingu w grze Quake II RTX, wymagane jest posiadanie karty graficznej z serii GeForce RTX 20x0, przynajmniej GeForce RTX 2060. Wkrótce sami sprawdzimy możliwości obecnych kart w tym tytule i nie omieszkamy przygotować dedykowanemu grze artykułu. W międzyczasie osobom posiadającym odpowiednie GPU polecamy sprawdzenie (jeśli jeszcze tego nie zrobiliście) gry Quake II RTX, która jest dostępna za darmo m.in. na platformie Steam.