Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA wprowadza drugą generację technologii Ultra Low Motion Blur. Obraz będzie wyraźniejszy i to bez spadku jasności

Mateusz Szlęzak | 29-05-2023 22:30 |

NVIDIA wprowadza drugą generację technologii Ultra Low Motion Blur. Obraz będzie wyraźniejszy i to bez spadku jasnościNVIDIA wprowadza drugą generację zaprezentowanej w 2015 roku technologii G-SYNC ULMB (Ultra Low Motion Blur). Ma ona zapewnić dużą poprawę w ostrości obrazu i redukcji zjawiska ghostingu nawet przy wysokich częstotliwościach odświeżania obrazu w monitorach gamingowych. Dzięki technologii ULMB 2 możemy uzyskać również dwukrotnie wyższą jasność obrazu (przy zastosowaniu stroboskopowego podświetlenia) i nawet powyżej 1000 Hz we współczynniku Motion Clarity.

NVIDIA wprowadza drugą generację technologii G-SYNC ULMB (Ultra Low Motion Blur). Dzięki technologii ULMB 2 możemy uzyskać dwukrotnie wyższą jasność obrazu i nawet powyżej 1000 Hz we współczynniku Motion Clarity.

NVIDIA wprowadza drugą generację technologii Ultra Low Motion Blur. Obraz będzie wyraźniejszy i to bez spadku jasności [1]

NVIDIA ACE for Games - czy nadchodzi przełom w interakcji z postaciami niezależnymi w grach?

Zacznijmy jednak od początku. Żeby dobrze zrozumieć, czym jest technologia G-SYNC ULMB, musimy najpierw dowiedzieć się, jak w dużym skrócie działają panele LCD. Wyświetlacz ciekłokrystaliczny jest zbudowany z dwóch głównych grup warstw: podświetlenia i filtrów kolorów. Tutaj warto zaznaczyć, że technologia ULMB, działała na podstawie stroboskopowego podświetlenia obrazu. Krótko mówiąc, tryb stroboskopowy jakby "rozdziela" pracę podświetlenia i filtrów kolorów. Piksel aby zmienić swój kolor potrzebuje czasu. Warstwa filtrów musi zmienić swoje parametry tak, aby piksel oddawał właściwą barwę dla następnej klatki. W normalnych warunkach w tym czasie nasze oczy rejestrują cały proces, co obierane jest przez nas właśnie jako ghosting obrazu. Jednak gdy podczas procesu wyłączymy podświetlenie monitora, a cały proces zmiany filtrów przebiegnie w ciemnościach, efekt smugi w ruchu zostaje zredukowany.

NVIDIA wprowadza drugą generację technologii Ultra Low Motion Blur. Obraz będzie wyraźniejszy i to bez spadku jasności [2]

NVIDIA GeForce NOW - do oferty grania w chmurze dołącza 12 nowych tytułów, w tym gra studia Arkane

W 2015 roku czasy reakcji monitorów (czas potrzebny do przejścia piksela z jednego koloru w drugi) były stosunkowo wolne. Powodowało to nasilenie się zjawiska ghostingu, czyli rozmycia obrazu w czasie szybkich ruchów na wyświetlanym obrazie. NVIDIA, aby poprawić wyrazistość ruchu, stworzyła pierwszą generację technologii ULMB. Zatem w czasie między wyświetlaniem jednej klatki obrazu, a drugiej oprogramowanie wyłączało podświetlenie na 75% czasu, a w pozostałych 25% realizowało cykl pracy w podobny do przedstawionego powyżej procesu. Oznaczało to jednak, że na panelu o maksymalnej jasności 300 nitów, szybsze zmiany obrazu były wyraźniejsze, powodując jednak mocne obniżenie luminancji. Niestety, ale wadą tej technologii był też fakt, że ULMB zmniejszał częstotliwość odświeżania tak, aby dać pikselom więcej czasu na zmianę koloru.

NVIDIA opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2024. Dane nie są jednoznaczne

Nowa generacja ULMB 2 przede wszystkim nie wprowadza żadnych zmian w wyświetlanej jasności i odświeżaniu obrazu. Zatem jesteśmy w stanie cieszyć się pełnymi parametrami naszego monitora. Wynika to między innymi z faktu, że dzisiejsze czasy reakcji matrycy są dużo szybsze. Warto wspomnieć też, że względem innych rozwiązań tego typu NVIDIA ULMB 2 charakteryzuje się tym, że jest w stanie kontrolować czas reakcji monitora w zależności od tego, gdzie znajduje się skanowanie pionowe (Vertical Dependent Overdrive). Daje to oprogramowaniu pełną informację czy wszystkie piksele są już gotowe do wyświetlania poprawnego koloru. Dzięki czemu nowa technologia całkowicie pozbywa się tak zwanego zjawiska ghostingu oraz crosstalku, czyli wyświetlania w tym samym czasie dwóch klatek obrazu.

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 27

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.