Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA udostępnia kod źródłowy technologii PhysX

Arkad | 06-03-2015 12:52 |

NVIDIAWszyscy ostatnio otwierają się na deweloperów... Konferencja Game Developers Conference 2015 to świetna okazja do ogłoszenia zmiany strategii wobec każdego projektu, który dotyczy gier komputerowych. Na GDC są obecni nie tylko twórcy znanych produkcji, ale także firmy tworzące oprogramowanie oraz producenci podzespołów gamingowych - swoją obecność zaznaczyła także NVIDIA, która oprócz prezentacji konsoli Shield Console pokazała także kartę GeForce GTX Titan X... i ogłosiła udostępnienie kodu źródłowego dla technologii PhysX. Rozwiązanie "zielonych" kojarzy na pewno wielu graczy pecetowych. Odpowiada ono za generowanie fizyki w grach komputerowych, a więc na przykład spadający deszcz lub ruszająca się trawa pod wpływem bohatera może być zasługą PhysX.

Wszyscy chcą być wolni... teoretycznie.

Decyzja NVIDII ma bezpośredni związek z silnikami graficznymi Unreal Engine 4 i Unity 5, które również zostały nieco "poluzowane", jeśli chodzi o możliwości dla deweloperów i programistów. Ujawniony kod źródłowy dla PhysX w wersji 3.3.3 zawiera także moduły dla symulacji ubrań oraz fizykę destrukcji - wszystkie potrzebne materiały zostały umieszczone w serwisie GitHub, do którego można uzyskać dostęp po spełnieniu odpowiednich warunków opisanych na tej stronie internetowej.

Warto wspomnieć, że dostęp do kodu źródłowego PhysX został uwolniony dla platform Windows, Linux, OSX oraz Android. Jeżeli jesteśmy już przy zmianach w dystrybucji silników graficznych, to nie sposób nie wspomnieć o możliwości darmowego wykorzystywania Unreal Engine 4 w celach edukacyjnych lub do tworzenia własnych projektów. Deweloperzy nadal muszą zapłacić 5% od wartości sprzedanych produktów po przekroczeniu 3000 dolarów na kwartał. Temat został przez nas opisany pod tym adresem.

Źródło: NVIDIA

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 26

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.