NVIDIA Shield - Potężna konsola z Tegra 4
NVIDIA oprócz zaprezentowania platformy Tegra 4 oraz przygotowywania w zaciszu laboratoriów serii GeForce GTX 700, pokazała na konferencji przed CES 2013 coś ekstra dla fanów mobilnego grania. Ową niespodzianką jest przenośna konsola zbudowana właśnie na bazie SoC Tegra 4, którą ochrzczono nazwą Shield (Tarcza). Czym w zasadzie jest projekt? Urządzenie z wyglądu przypomina klasycznego pada o typowym układzie przycisków znanym chociażby z Xbox 360 i PlayStation 3. Mamy więc kilka klawiszy, krzyżaka i dwie gałki analogowe. W klapce pełniącej rolę obudowy zainstalowano natomiast 5-calowy ekran o rozdzielczości 1280x720 pikseli (294 DPI) obsługujący technologię Direct Touch. Całość prezentuje się naprawdę ciekawie i biorąc pod uwagę możliwości Tegra 4 (cztery rdzenie Cortex-A15/ 72 „rdzenie” GPU), taka konstrukcja powinna pozwolić na odpalenie całkiem wymagających tytułów np.: Dead Arrival 2 czy HAWKEN, które posłużyły do demonstracji.
NVIDIA Shield będzie działać pod kontrolą zmodyfikowanego systemu Android i może współpracować z desktopowymi kartami graficznymi (model GeForce GTX 650 lub wyższy). Wówczas konsola zmienia się w kontroler odbierający sygnał obrazu wygenerowany przez mocniejsze urządzenie. Sprzęt będzie też posiadał zaawansowane tryby oszczędzania energii (PRISM2), gwarantując przynajmniej kilka godzin intensywnej zabawy. NVIDIA Shield przyciągnęła już uwagę studia Epic, które pracuje obecnie nad Unreal Engine 4, ale „Zieloni” nie podali na ile wyceniają konsolę i kiedy trafi do sklepów.
Źródło: WCCTech