NVIDIA Shield Portable - Nadchodzi konsola z jednostką Tegra X1
Mogłoby się wydawać, że ostatnie premiery urządzeń mobilnych z serii Shield zabiły sens tworzenia kolejnej generacji konsoli typu handheld - pierwszy model znajdujący się na zdjęciu po lewej stronie jest już nieco przestarzały, a więc odstaje możliwościami od kolejnych produktów ze swojej rodziny, czyli tabletu oraz konsoli stacjonarnej. NVIDIA Shield Portable (tak obecnie nazywa się opisywane urządzenie) zadebiutował w 2013 roku i otrzymał jeden z mocniejszych - jak na tamte czasy - procesorów mobilnych, a mianowicie układ Tegra 4. W tym momencie na rynku znajdziemy już jednostkę NVIDIA Tegra X1 wyposażoną w osiem rdzeni ARM oraz układ graficzny z 256 procesorami strumieniowymi Maxwell. Co więc musi uczynić producent, aby ponownie zainteresować graczy swoim produktem wyposażonym w wygodny kontroler zintegrowany ze składanym wyświetlaczem? Odpowiedź jest prosta...
Dwuletnia przenośna konsola do gier doczeka się szybszej wersji.
Jakiś czas temu pisaliśmy o ewentualnym odświeżeniu tabletu NVIDIA Shield Tablet posiadającego procesor Tegra K1, a teraz napływają do nas informacje mówiące o podobnej strategii dla serii Shield Portable. Skąd wiemy o istnieniu drugiej generacji przenośnej konsoli od "zielonych"? Producent zgłosił nowe urządzenie do procesu uzyskania certyfikatu od Bluetooth SIG, opisując je jako P2523 oraz Portable Gaming Console. Na razie nie spodziewamy się żadnej nadchodzącej premiery, także do premiery drugiej generacji Shield Portable zostało jeszcze zapewne kilka miesięcy.
Jest jeszcze za wcześnie na spekulacje dotyczące wyglądu urządzenia - prawdopodobnie w znakomitej większości zostanie zachowana obecna konstrukcja, a więc będziemy mogli mówić o odświeżeniu dotyczącym głównie podzespołów wewnętrznych. Nowa przenośna konsola podobnie jak pozostałe produkty Shield pozwoli na korzystanie z usługi chmurowej GRID umożliwiającej dostęp do znanych produkcji pecetowych. NVIDIA sugeruje, że strumieniowanie gier przez sieć to przyszłość rozrywki i najlepszy sposób na dostarczenie nowych treści dla wielu graczy.
Źródło: SweClockers
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
6
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124