Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA prezentuje grę Wolfenstein: Youngblood z Ray Tracingiem oraz DLSS na platformie opartej o procesor ARM

Damian Marusiak | 19-07-2021 18:30 |

NVIDIA prezentuje grę Wolfenstein: Youngblood z Ray Tracingiem oraz DLSS na platformie opartej o procesor ARMKilka miesięcy temu NVIDIA potwierdziła nawiązanie współpracy z firmą MediaTek, na mocy której w komputerach klasy Chromebook mają się pojawiać układy ARM w połączeniu z układami graficznymi opartymi na architekturze Ampere. Dzięki takiej współpracy, komputery wyposażone w procesory ARM będą mogły zaoferować zauważalnie wyższą wydajność podczas grania. Już wtedy można było zobaczyć, że producent kart graficznych GeForce będzie mocno starał się promować tego typu rozwiązania. Po kilku miesiącach NVIDIA wykonała kolejny ruch w tym kierunku. Podczas konferencji Game Developers Conference firma zaprezentowała grę Wolfenstein: Youngblood z funkcjami RTX, która została uruchomiona na platformie ARM.

Podczas odbywającej się konferencji Game Developers Conference, NVIDIA zaprezentowała działającą grę Wolfenstein: Youngblood z aktywnym Ray Tracingiem na platformie ARM. To pierwsza taka prezentacja, która potwierdza że NVIDIA coraz silniej będzie promować granie na ARM.

NVIDIA prezentuje grę Wolfenstein: Youngblood z Ray Tracingiem oraz DLSS na platformie opartej o procesor ARM [1]

NVIDIA oraz MediaTek zawarły współpracę, na mocy której w Chromebookach pojawią się układy ARM wraz z GPU Ampere

Game Developers Conference (GDC) to jedno z najlepszych miejsc na prezentację najnowszych nowinek technologicznych, ściśle powiązanych z grami. Swoją obecność w tym roku mocno zaznaczyła firma NVIDIA, która prezentuje możliwość grania na karcie GeForce RTX na platformie opartej o procesor ARM. Pierwszy pokaz dotyczył gry Wolfenstein: Youngblood z odbiciami światła wykorzystującymi Ray Tracing w czasie rzeczywistym oraz techniką DLSS. NVIDIA zaprezentowała także demo The Bistro z efektami śledzenia promieni: RTX Direct Illumination (RTXDI) i NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD). Dema działają na platformie wyposażonej w procesor MediaTek Kompanio 1200 oraz kartę graficzną GeForce RTX 3060.

NVIDIA prezentuje grę Wolfenstein: Youngblood z Ray Tracingiem oraz DLSS na platformie opartej o procesor ARM [2]

NVIDIA Grace - prezentacja nowego SoC z rdzeniami Neoverse. Ponadto premiera następcy architektury Ampere w 2022 roku

Poniższy pokaz dem technologicznych pokazuje, że NVIDII bardzo zależy na wprowadzeniu najważniejszych technik powiązanych z Ray Tracingiem na platformy oparte o procesory ARM. Dzięki temu już wkrótce mogą pojawić się pierwsze urządzenia, odznaczającymi się wysoce energooszczędnymi podzespołami, które jednocześnie umożliwią uruchomienie nowszych gier z wykorzystaniem Ray Tracingu oraz DLSS. Mowa głównie o przenośnych komputerach, wyposażonych w procesory ARM oraz bazujących na systemach Linux oraz Chromium (Chromebooki). Dzięki rozszerzeniu przez NVIDIĘ wsparcia dla zestawów do tworzenia oprogramowania (SDK), umożliwiono w ten sposób implementację pięciu technik, ściśle powiązanych z efektami Ray Tracingu. Dodatkowo NVIDIA potwierdza, że pakiety SDK dla funkcji RTXDI, NRD oraz RTXMU dla ARM z Linuksem i Chromium są już dostępne do pobrania. Pakiety SDK dla pozostałych dwóch funkcji RTXGI i DLSS pojawią się wkrótce.

  • RTX Direct Illumination (RTXDI) - umożliwiający dodawanie dynamicznego oświetlenia
  • NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD) - wykorzystujący algorytmy sztucznej inteligencji do szybszego renderowania obrazów o wysokiej jakości
  • RTX Global Illumination (RTXGI) - implementacja realistycznego oświetlenia, bazującego na śledzeniu promieni
  • RTX Memory Utility (RTXMU) - optymalizacja wykorzystania pamięci karty graficznej przez aplikacje
  • DLSS - wykorzystanie algorytmów sztucznej inteligencji do rekonstrukcji obrazu z niższej rozdzielczości, w celu zachowania jak najlepiej prezentującej się oprawy graficznej, przy jednoczesnym zwiększeniu liczby klatek na sekundę

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 20

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.