NVIDIA GRID - Granie w chmurze w jakości 1080p i 60 FPS
W tym momencie do uruchomienia wymagającej gry komputerowej potrzebujemy odpowiedniej platformy sprzętowej - dobór procesora oraz karty graficznej jest kluczowy dla płynnej rozgrywki z odpowiednimi ustawieniami jakości obrazu. Na komputer PC przeznaczony do grania wydajemy często nawet kilka tysięcy złotych. Ceny podzespołów ze średniej półki cały czas rosną, przez co komfortowa rozgrywka staje się coraz droższa. Dla niektórych odpowiedzią na ten problem są konsole do gier, jednak w tym przypadku ocena opłacalności nie jest wcale taka łatwa. Jedno jest pewne - każda produkcja przeznaczona dla Xbox One lub PlayStation 4 na pewno na niej ruszy. Wielu graczy zastanawia się nad przyszłością cyfrowej rozrywki.
Znamy już parametry NVIDIA GRID - ciekawią nas jeszcze nadchodzące opłaty.
Czy za kilka lat w dalszym ciągu będziemy kupowali wydajne komputery w celu uruchomienia nowych gier? Czy rosnący udział konsol przekona czołowych producentów gier do całkowitej przesiadki na platformy Microsoftu i Xbox One? Rozwiązań jest wiele... Główny dostawca kart graficznych dla desktopów, czyli NVIDIA, wierzy oczywiście w sukces swoich propozycji dla graczy.
Do portfolio "zielonych" jakiś czas temu dołączyła usługa GRID, która polega na przesyłaniu obrazu generowanego na serwerach producenta - użytkownik korzystający lokalnie z wybranego sprzętu i kontrolera wysyła przez Internet dane dotyczące rozgrywki (ruchy, wybory, opcje), zaś serwer z uruchomioną sesją gry dostarcza tylko obraz. Dzięki temu obliczenia są wykonywane kilkaset kilometrów od gracza na wydajnych maszynach, a on może cieszyć się z grania w wymagającą produkcję na przykład na tablecie.
NVIDIA GRID jest obecnie w fazie testów - posiadacze urządzeń z serii Shield mogą za darmo rozkoszować się niemal 50 tytułami, które po podłączeniu tabletu, przenośnej lub stacjonarnej konsoli można przenieść na duży ekran. Do tej pory usługa pozwalała na transmitowanie obrazu w rozdzielczości 1280 x 720 pikseli przy 60 klatkach na sekundę, zaś teraz NVIDIA GRID może już dostarczać gry w jakości 1080p, również przy 60 FPS.
W przypadku niższej rozdzielczości wymagane było łącze internetowe o przepustowości co najmniej 10 Mb/s, natomiast do Full HD musimy posiadać nie mniej niż 30 Mb/s. Usługa pozostanie w fazie darmowych testów do 30 czerwca - potem NVIDIA GRID będzie wymagała od nas cyklicznych płatności, których wartości na razie nie znamy.
Źródło: NVIDIA
Powiązane publikacje

Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
0
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124
La Quimera - gra otrzymała kiepskie pierwsze recenzje, po czym została wycofana na kilka godzin przed premierą
32